A generatív mesterséges intelligencia új szintre emeli a Siemens prediktív karbantartási megoldását

A már jól bevált gépi tanulás generatív AI-val való bővítése olyan robusztus, átfogó prediktív karbantartási megoldást eredményez, amelyben mindkét technológia erősségei érvényesülnek. Egy párbeszédalapú felhasználói felület segítségével a gyártók egyszerű, proaktív intézkedéseket tehetnek, így időt és erőforrásokat takaríthatnak meg. A Senseye Predictive Maintenance új generatív AI funkciója a prediktív karbantartást gyakorlatilag egy párbeszéddé alakítja.

A Siemens új, generatív mesterséges intelligencia (AI) funkciót tesz elérhetővé prediktív karbantartási megoldásában – ez a Senseye Predictive Maintenance. Ezzel az előrelépéssel a prediktív karbantartás párbeszédalapúvá és intuitívabbá válik. A Senseye Predictive Maintenance generítív AI funkció frissítésnek köszönhetően a Siemens gyorsabbá és hatékonyabbá teszi az ember-gép interakciókat és a prediktív karbantartást azáltal, hogy a bevált gépi tanulást generatív AI-val bővíti.

Az új generatív AI funkció segít ellensúlyozni a karbantartási ágazatban tapasztalható szakemberhiányt.

A generatív AI és a gépi tanulás szinergiája

A Senseye Predictive Maintenance mesterséges intelligenciát és gépi tanulást használ a gépek és a karbantartást végző személyzet viselkedési modelljeinek automatikus generálásához, összpontosítva ezzel a felhasználók figyelmét és szakértelmét oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Erre a már jól bevált megoldásra építve, az új AI-funkciók bevezetése segít az ügyfeleknek abban, hogy gépeik és rendszereik tudását optimálisan felhasználhassák a szükséges területen, amely növeli a karbantartó személyzet munkavégzésének hatékonyságát.

Jelenleg a gépek és a karbantartás adatait olyan algoritmusok elemzik, amelyek gépi tanulást használnak, ezzel a platform statikus, különálló esetek keretében értesítést küld a felhasználóknak az adott feladatról. Minimális konfigurációjával a Senseye Predictive Maintenance párbeszédalapú felhasználói felülete (UI) a rugalmasság és az együttműködés új szintjét hozza el. Megkönnyíti a felhasználó, az AI és a karbantartó személyzet közötti kommunikációt. Ez az interaktív párbeszéd egyszerűsíti a döntéshozatali folyamatot, hatékonyabbá és eredményesebbé téve azt.

„A Senseye Predictive Maintenance több mint egy eszköz, változás szempontjából katalizátornak mondanám a vállalatunk életében. Ugyanis a Siemens innovatív generatív AI funkciója segít felgyorsítani azt, hogy a tudásmegosztást globális csapatainkon belül is képesek legyünk kiterjeszteni, továbbá fokozottan támogatja ambiciózus digitális átalakulási stratégiánkat” – mondja Colin Robertson, a Senseye generatív funkcióit használó ausztrál acélgyártó, a BlueScope digitális átalakulásért felelős vezetője.

A prediktív karbantartástól a preszkriptív karbantartásig*

Az alkalmazás keretein belül a generatív mesterséges intelligencia képes átvizsgálni és csoportosítani az eseteket, akár több nyelven is, és hasonló múltbeli eseteket és azok megoldásait keresni hozzá, hogy az aktuális problémákhoz kontextust biztosítson. Képes a különböző karbantartási szoftverek adatainak feldolgozására is. Az összes információ feldolgozása egy privát felhőkörnyezetben történik, további védelmet nyújtva ezzel a külső hozzáférésekkel szemben. A biztonságot tovább fokozza az is, hogy a felhasznált adatokat nem használják fel külső generatív mesterséges intelligencia képzésére. Mindezek mellett az adatoknak nem kell kiváló minőségűnek lenniük ahhoz, hogy a generatív AI hasznos ismeretekké alakítsa őket: Kevés konfiguráció mellett is figyelembe veszi a pontos karbantartási protokollokat és a korábbi esetekre vonatkozó feljegyzéseket, hogy segítsen növelni a belső ügyfélismereteket.   A rendelkezésre álló információk jobb kontextualizálásával az alkalmazás képes levezetni egy preszkriptívkarbantartási stratégiát.

A Senseye Predictive Maintenance szoftver-alapú (SaaS) megoldás új generatív AI-funkciója idén tavasztól lesz elérhető minden Senseye-felhasználó számára. A generatív mesterséges intelligencia és a gépi tanulás kombinációja egy olyan robusztus, átfogó prediktív karbantartási megoldást hoz létre, amely kihasználja mindkettő erősségeit.

A termelékenység és a digitális átalakulás fokozása

A Siemens számára a generatív AI bevezetése a prediktív karbantartásba nem csupán a technológia fejlesztéséről szól, hanem arról is, hogy kézzelfogható előnyökkel járjon a gyártók számára. A vállalat a gyorsabb és egyszerűbb karbantartási döntések lehetővé tételével növeli a termelékenységet, elősegíti a fenntarthatóságot, és felgyorsítja a digitális átalakulást egész szervezeti egységében. Emellett az iparágban tapasztalható szakemberhiányt is kezeli, megragadva és újra felszínre hozva az elöregedő munkaerőállomány szaktudását. Ennek köszönhetően a kevésbé tapasztalt üzemi dolgozók is hatékonyabban és eredményesebben végezhetik feladataikat.

„A gépi tanulás, a generatív AI és az emberi tapasztalatok erejének kihasználásával a Senseye Predictive Maintenance-t a következő szintre emeljük. Az új funkciókkal a prediktív karbantartás számára megnyílik a párbeszédalapú kommunikáció lehetősége, valamint intuitívabbá válik, ezzel segítve ügyfeleinket a karbantartási folyamatok racionalizálásában, a termelékenység növelésében és az erőforrások optimalizálásában. Ez fontos mérföldkövet jelent a szakemberhiány elleni küzdelemben és ügyfeleink digitális átalakulásának támogatásában. ” – mondja Margherita Adragna, a Siemens AG digitális iparágak ügyfélszolgálatainak vezérigazgatója.

* A különbség a két eljárás között, hogy amíg a prediktív karbantartás az adatok alapján megmondja, hogy mikor hibásodhat meg a gép, addig a preszkriptív karbantartás több adatot használ arra, hogy megmondja, mely konkrét rész fog meghibásodni a gépben.

ForrásSiemens

További információ:

A Senseye Predictive Maintenance megoldásról a Siemens hivatalos honlapján.

Megosztás
[
    ]