Az Airbus Helicopters a TRUMPF 3D nyomtatóit választja

Helikopter-alkatrészek és további repülőgépipari elemek gyártására az Airbus Helicopters a TRUMPF csúcstechnológiás 3D nyomtatóit fogja használni.

Az Airbus Helicopters a TRUMPF3D nyomtatóit használja a titánból és nagy szilárdságú alumíniumból készült szerkezeti elemek gyártásához.

Az Airbus Helicopters egy új 3D nyomtatási központtal bővíti additív gyártástechnológiáit a németországi Donauwörthben. A fém 3D nyomtatáshoz szükséges gépeket a TRUMPF szállítja.

„Innovatív gyártási eljárásokkal dolgozunk a jövő helikopterein Donauwörthben. A 3D nyomtatás többek között segít csökkenteni alkatrészeink tömegét is.” – mondta Helmut Färber, az Airbus Helicopters donauwörthi telephelyének vezetője.

Ez segít a repülőgép-üzemeltetőknek az üzemanyag-fogyasztás csökkentésében és ezáltal a költségeik mérséklésében. Emellett a repülés közbeni CO2-kibocsátás csökkentésében is nagy szerepet játszik. Az Airbus Helicopters a 3D nyomtatási eljárást többek között az elektromos meghajtású City Airbus, a kísérleti nagysebességű Racer helikopter, valamint az Airbus A350 és A320 utasszállító repülőgépek alkatrészeinek gyártására fogja használni.

Az additív gyártás lehetővé teszi, hogy egész részegységeket nyomtassanak egyetlen alkatrészként. Ezzel tömeget lehet megtakarítani. Ugyanakkor az alkatrészek ezáltal nagyon stabilak lehetnek, mely által megfelelnek a repülőipar szigorú biztonsági követelményeinek.

Az Airbus Helicopters a TRUMPF3D nyomtatóit használja a titánból és nagy szilárdságú alumíniumból készült szerkezeti elemek gyártásához.

„Az additív gyártásnak hála megszűnik a drága nyersanyagok pazarlása és az iparág gyártási költségei is csökkenthetők. A 3D nyomtatók csak azt az anyagot használják fel, amelyre a tervezőknek valóban szükségük van az alkatrészekhez, és amely végül a helikopterekbe is kerül” – mondta Bannmüller. A 3D nyomtatás felhasználói a fel nem használt fémport is újrahasznosíthatják. A hagyományos gyártási folyamatokhoz akár tízszer annyi nyersanyagra van szükség, mint maga a végtermék. Ezért a marás vagy forgácsolás során a nyersanyag nagy része hulladékként végzi.

További információ:

Az Airbus hivatalos honlapján.

A TRUMPF hivatalos honlapján.

Megosztás
[
    ]