Startups@EMO Hannover – tizenkét ország 60 új vállalkozása mutatkozik be

A szeptember 18-23. között megrendezésre kerülő EMO Hannover ismét egy Startupok számára kialakított területtel várja a látogatókat a 9-es pavilon E34-es standján.

Az 2019-es EMO Hannoveren már több mint 40 startup képviseltette magát az erre kijelölt standon. A 2023-as kiállításon 60 új vállalkozás mutatja be kompetenciáit. (Forrás: DMAG)

A kezdeményezést az EMO szervezője, a VDW (Német Szerszámgépgyártók Szövetsége) és a VDMA Startup Machine közösen képviselik.

„A startupok jelenléte is fontos a jól bejáratott ipari ágazatok mellett, mivel gyakran úttörőként és trendteremtőként működnek a saját területükön” – mondja Stephanie Simon, projektfelelős. „Éppen ezért a befutott kiállítók is nagyban érdekeltek a fiatal cégekkel való kapcsolatteremtésben.”

„Az EMO Startup Area jelenleg közel 60 olyan vállalatot mutat be, amelyek be akarnak törni a gyártástechnológiai piacra, és meg akarják szólítani annak szereplőit” – teszi hozzá Juliane Salten a VDMA-munkatársa. „Elsődleges céljuk, hogy növeljék ismertségüket, és kapcsolatokat építsenek a vevőkkel és befektetőkkel.”

Anna Weirauch, a hamburgi ai-omatic solutions menedzsere kifejtette: „Izgatottan várjuk, hogy az idei EMO-n a Startup Area-ban leleplezzük mesterséges intelligencia alapú digitális karbantartási asszisztensünket. Alig várjuk a kapcsolatépítési lehetőségeket és hogy bemutathassuk, miként segíthetünk ügyfeleinknek, gépeik hatékonyabb karbantartásában.”

Stephanie Simone Quelle, az EMO projektfelelőse

Partnerkereső, Speeddating és Startup Night

A szervezők számos ötlettel rukkoltak elő a kiállítók információcseréjének és a kapcsolatépítések elősegítésére. A cél egy olyan szakmai platform biztosítása, ahol a gyártástechnológiában szerzett tapasztalatok és lehetőségek megvitatására, de új partneri kapcsolatok kialakítására is lehetőség nyílik.

David Hahn, a müncheni Remberg GmbH vezérigazgatója határozottan támogatja a kezdeményezést: „A 2019-es EMO-ra a neves gépgyártó céget, a Klingelnberget sikerült megnyernünk, mint ügyfelünket. Bármerre is néztünk, mindenhol olyan vállalatok vezetőivel találkoztunk, amelyek már megvásárolták digitalizációs megoldásainkat. Ehhez fogható csak az EMO-n történik.”

A kapcsolatépítés még erőteljesebb támogatása érdekében az EMO Hannover 2023 egy „Startup Matchmaking” elnevezésű rendezvényt indít, mely keretében személyes találkozókat szervez a már működő vállalatok és a megfelelő startupok és digitális megoldásokat kínáló cégek között. A Speeddating esemény lehetőséget ad a résztvevőknek, hogy kizárólag az ott kiállító startupokkal folytassanak eszmecserét, melynek során és a későbbi kapcsolatépítés alatt további közös érdeklődési területeket fedezzenek fel. A 2023. szeptember 19-i Speeddatinget is magában foglaló EMO Startup Night a kiállítóknak és a látogatóknak egyaránt lehetőséget ad arra, hogy személyesen találkozzanak új cégalapítókkal, és kötetlen légkörben ismerkedhessenek. Végezetül a kiállítás minden napján az EMO Startup Area bejárása is biztosított lesz. Ezalatt a résztvevők gyors áttekintést kapnak a kiállításon részt vevő vállalkozások fő fókuszpontjairól.

EMO Hannover 2019 – Weltleitmesse der Metallbearbeitung. EMO Networking Night, Galerie in Halle 9, Dienstag 17.09.

Tizenkét ország startupjai a fedélzeten

Az EIT Manufacturing Darmstadt közös standja igazi különlegességet kínál. Tizenkét országból – Ausztriából, Finnországból, Franciaországból, Görögországból, Németországból, Izraelből, Olaszországból, Spanyolországból, Szlovákiából, Szlovéniából, Svédországból, Törökországból, Németországból és Ausztriából – 20 startup céget mutat be, melyek az Innovation Network égisze alatt mutatják be termékeiket és szolgáltatásaikat az EMO Hannoveren.

„A vállalatok fontos részét képezik annak az innovációs hálózatnak, amelyet az EIT Manufacturing fejleszt. Jelenleg mintegy 80 induló vállalkozást támogatunk, több mint 150 másik céggel állunk rendszeres kapcsolatban, és folyamatosan bővítjük hálózatunkat” – mondta Dr. Christian Bölling, az EIT Manufacturing Central igazgatója. A szervezet elősegíti a prototípusok fejlesztését egészen a piacképes termékekig, összehozza a startupokat és az ipart, hogy innovatív módon oldják meg a kihívásokat, valamint oktatást és képzést biztosítanak az iparban dolgozók számára, hogy a vállalatok versenyképesebbé válhassanak.

Szeptember 4-től egy nagyszabású közösségi média felhívás is indul a LinkedIn, Instagram/Facebook és X (Twitter) oldalakon, EMOspark – Igniting Start-up Innovation at EMO Hannover 2023 címmel. A cél a cégek megismertetése és támogatása a minél több érdeklődő bevonzása érdekében. A vállalatokat arra ösztönzik, hogy a kiállítás előtt tegyenek közzé rövid teaser videókat vagy posztokat termékeikről/technológiáikról a #EMOspark2023 használatával. A kiállítás ideje alatt ezeket napi élő frissítések egészítik ki a standokról készült fotókkal és videókkal. Végül pedig a show után minden startupot arra kérnek, hogy tegyenek közzé egy rövid posztot a show-n való részvételük fontosabb pillanatairól, és osszák meg élményeiket.

„Az #EMOspark2023 hashtag használatával minden poszt könnyen megtalálható és megosztható, ami növeli a kampány elérését. A show előtti teaser tartalmak, a show alatti élő frissítések és a show utáni összefoglalók kombinációja felkelti a célközönség érdeklődését a rendezvény iránt” – zárja Tanja Lee, a VDW kampányszervezője.

További információ:

Az EMO hivatalos honlapján.

Megosztás

Kelemen Dániel

A CNCMedia szerkesztője. Digitális gyártás szakértő. Legújabb generációs szerszámgépekről, szakmai interjúkról, szoftveres megoldásokról, valamint legfontosabb hazai és külföldi rendezvényekről ír 2020 óta. 

Tags:

[
    ]