Mit hoz a jövő? Hogyan alakítsuk cégünket modern vállalkozássá?

A jövőre való felkészülés egy folyamatosan fejlődő erőfeszítésekkel teli küzdelem, amelynek célja az ügyfelek, a piac, a társadalom, a globális események és a bolygó igényeinek való megfelelés. Azok a vállalkozások, amelyek folyamatosan átértékelik és erősítik a jövőre való felkészültségüket, mindvégig relevánsak maradhatnak, függetlenül a bekövetkező belső, vagy külső változásoktól.

cognizant_3

Az újabb és újabb technológiai fejlesztésekbe való beruházások közepette elfeledkezünk a gépezet egyik legfontosabb eleméről, magáról az emberről. A Cognizant Ready for anything olyan kutatáscsomagot oszt meg az érdeklődőkkel, mely hozzájárulhat az azokat implementáló cégek jővőre való felkészítéséhez.

Nehéz tisztán látni a célt, a sok szempont mellett.

Amikor minden prioritás, valójában semmi sem az. Ilyenkor a stratégiai és működési hiányosságok meghatározására van szükség, hogy olyan vállalkozást építhessünk, amely képes menet közben alkalmazkodni a változásokhoz, és amelyben már jól láthatóak a változás jelei. Ebben sokat segíthetnek a teljesítmény-auditok, melyek jó mutatói lehetnek, hol kellene az erőforrásokat felhasználni, melyek további segítséget nyújtanak az adatvezérelt vállalattá válástól a munkaerőhiány növekedésének megszüntetéséig.

A technológiai alapok új szintre emelkednek.

A jövőben rejlő értékek a gyorsan fejlődő új technológiák kombinációi. Ha az elmúlt 10 év technológiai fejlődése nem lett volna elég, akkor ideje felkészülni a következő hullámra: 5G, AI/ML, Blockchain, kvantumszámítástechnika. Ezen szempontok gyökeresen fogják megváltoztatni a cégek működését. Az új technológiába való befektetés egyszerű, viszont könnyen számos buktatóval nézhetünk szembe, ha azt gondoljuk, elég csak megvásárolnunk ezeket a „csodafegyvereket”. A teljes megtérülés csak akkor érhető el, ha az alkalmazottak számára is elérhető, hogy ezeket a kifinomult eszközöket a termelékenység, a kreativitás és a rugalmasság új szintjeinek eléréséhez használják.

cognizant_1

Ha körülnézünk, láthatjuk, hogy nincs olyan nehéz dolgunk, mint elsőre gondolnánk. A szoftvercégek és szerszámgépgyártók már évek óta elkezdték támogatni ezen új rendszerek alkalmazását, tehát a kompatibilitás nem is kérdéses. A fejlődés irányába való indulás tehát csak az arra való hajlandóságon múlik.

A munkaerő megtartás jelentős áttekintésére van szükségük.

Bár sokan egyetértenek azzal, hogy a tehetséggondozás nagyon fontos a jövőre való felkészülés szempontjából, mégis, kevesen alkalmazzák ezen stratégiákat. Ha nincsenek meg az alkalmazottak számára az előrelépési lehetőségek, és nem biztosítanak képzéseket, akkor a munkavállalóknak minden eddiginél könnyebb lesz átvinni a képességeiket más iparágakba.

cognizant_2

A munkaerő érdeklődését a cég olyan szempontokkal is megpróbálhatja bevonzani, mint a vállalat előremutató gondolkodásmódja, korszerű technológiai felszereltsége és fenntarthatóságra való törekvése. Ezen szempontok nem csak a cég külső megítélése miatt előnyösek, de az alkalmazottak számárai is értéket jelenthetnek.

Az ellátási láncok változása, és a gyártópiac átrendeződése is igen jelentős. A távol-keleti gyártás tendenciája megszűnni látszik, egyre inkább jellemző, hogy mindent megpróbálunk lokálisan előállítani. Ezt kifejezetten az új technológiák, például a digitális gyárak és az automatizáció teszik lehetővé. Az olcsó munkaerő, már nem számottevő érv a távoli bérgyártásra, ha az automatizált gépek a világ bármely pontján ugyanazt a minőséget képesek hozni, közel azonos energiaárak mellett. Így tulajdonképpen hamarosan nem lesz oka arra, hogy magát a gyártást is, miért is ne a tervezéssel egy helyen végezzük el.

cognizant_4

Fenntarthatóság

Tízből kilenc döntéshozó a környezeti, társadalmi és irányítási (ESG) kérdéseket kritikusnak tartja, ennek ellenére a felismerés és a cselekvés között óriási szakadék tátong. Még mindig elenyésző azon cégek száma, ahol megvan az erőforrás, és külön alkalmazottak foglalkoznak a környezeti vagy társadalmi fenntarthatósággal. Hamarosan a vállalatvezetőknek rákell jönniük, hogy bármennyire is haszontalannak tűnik, az ESG stratégiák kidolgozása által a kockázatcsökkentésen túl, a cég ellenállóképessége is fejleszthető, mely hosszú távon felkészíti a szervezetet az előtte álló lehetőségekre és bizonytalanságokra.

 

Az adatok és a teljes kutatás elérhető a Cognizant oldalán:

https://www.cognizant.com/us/en/publications/economist-future-ready/

Forrás:

https://www.themanufacturer.com/articles/how-manufacturers-can-become-modern-businesses-ready-for-anything/

Megosztás
[
    ]