Ezen fogalmak a siker pillérei. Olyan vállalati alapelvek ezek, amelyek nem beszállítóként kezelik ügyfeleiket, hanem Partnerként. A két státusz között ugyanis minőségi és szemléletbeli a különbség. Ennek részleteibe avatott be minket interjúnk során Ertsey Géza, a Fitting-Ker Kft. frissen megbízott, ambíciózus kereskedelmi vezetője.
CNCMedia: Milyen szakmai háttérrel, milyen tapasztalatokkal érkeztél a Fitting-Ker Kft.-hez?
Ertsey Géza: 2003-ban diplomáztam a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen, a doktori iskolát pedig 2007-ben fejeztem be. 20 éve dolgozom az iparban, eddig a tribológia – kenőanyagok és kenési állapotok tudománya – volt a szakterületem. 10 évig szervizmérnökként tevékenykedtem, utána kereskedelmi feladatokkal foglalkoztam.
CNCMedia: Kereskedelmi tapasztalatod tehát volt. Honnan jött a motiváció a Fitting-Ker Kft. vezetői pozíciójára?
E.G.: Szakmai előéletem során sok kis-, közép- és nagyvállalatnál volt szerencsém megfordulni mind bel-, mind külföldön. Összehasonlítási alapként az szolgált, hogy korábbi partnereimnél betekinthettem mindennapjaikba. Az a szellemiség, koncepció, amivel a Fitting-Ker Kft.-nél találkoztam, erősített meg abban, hogy velük, náluk képzelem el a jövőmet. Mindezek mellett a vezetőség által kialakított vállalati kultúra meglátásom szerint egyedülálló.
CNCMedia: Szakmai tekintetben melyek a legfontosabb kihívások? Kereskedelmi stratégiát illetően tűztél-e ki célokat?
E.G.: Elsődleges célom, hogy beilleszkedjek a Fitting-Ker Kft. összeszokott csapatába, tiszteletben tartva a korábbi értékeket, tágítsam a kereskedelmi szemléletet. Ennek érdekében a rendelkezésemre álló széleskörű kapcsolati tőkémet kívánom első körben aktiválni. Egyértelmű célom a gyártási kapacitás optimális lekötése.
CNCMedia: Véleményed szerint mely tényezők miatt mondható hatékonynak egy kereskedelmi szemlélet?
E.G.: Én a transzparenciában hiszek. A nyílt, egyenes kommunikáció véleményem szerint a legcélravezetőbb. A Fitting-Ker Kft. által gyártott, magas hozzáadott értékű termékek esetében nem árversenyről kell beszélnünk. Az elmúlt időszak gazdasági és társadalmi változásai rámutattak számos új preferenciára, melyek közül a flexibilitást emelném ki.
CNCMedia: Miben látod a vállalat kereskedelmi stratégiájának különlegességét, illetve az milyen változtatások mentén lehet még egyedibb, hatékonyabb?
E.G.: Nem beszállítók kívánunk lenni, hanem Partnerek. Együttműködést kínálunk üzletfeleinknek, melynek része a kölcsönös egyeztetés. A gyártási folyamataink egyedülálló rugalmassága teszi lehetővé, hogy felkészülve fogadjuk a dinamikusan változó kihívásokat.
CNCMedia: Említetted a transzparenciát. Miért fontos ez a mai gazdasági környezetben? A partnerek részéről is igény van erre?
E.G.: Nézetem szerint nemcsak a mai, hanem a mindenkori gazdasági tevékenység alappillére az „egyenes beszéd”. Az ígéretek helyett reális, józan kommunikáció mellett lehet tervezni.
CNCMedia: Mitől és mikor sikeres egy vállalat kereskedelmi tevékenysége? Erről mi a véleményed?
E.G.: A kereskedelem sikere akkor garantált, ha összhangban tud lenni egy vállalat termelési potenciáljával, hiszen a gyártási folyamatok fejlesztésének üteme határozza meg a vállalható lehetőségek számát. A minőségi, optimalizált és gazdaságos gyártás csak így valósítható meg.
CNCMedia: Magyar kkv-k tekintetében milyen tapasztalataid vannak? Van rájuk jellemző kereskedelmi stratégia?
E.G.: Általánosságban a mai magyar kkv-szektor tervezett kereskedelmi stratégiáját a folyamatos növekedésre való igény határozza meg. Ez folyamat- és szervezetfejlesztés nélkül csak a minőség romlása mellet érhető el. A Fitting-Ker Kft.-nél párhuzamosan kezeljük a fejlődési lehetőségeket, ez adja a startégiánk komplexitását.
CNCMedia: Ha a 2023-as év végére tekintesz, mi lenne az a mondat, amivel egy sikeres évet jellemeznél, akár személyes célok, akár kereskedelmi szempontból?
E.G.: Sikerünk titka a jól felépített csapatmunka, a koncepciózus gondolkodásmód és a hosszútávú tervezés.