Maximális rugalmasság tömegtermelésben

Az MS Powertrain Technologie GmbH 1965 óta a járművek, motorok, sebességváltók és gépek precíziós alkatrészeinek megbízható gyártója. A német, európai, brazil és amerikai ügyfelek, köztük a terepjáró- és haszongépjármű-ipar képviselői bíznak a minőségi alkatrészekben. Jelenleg mintegy 350 szakképzett munkatárs biztosítja a kis- és nagy sorozatú tételek hatékony gyártását a 2016- ban megnyitott trossingen-schurai üzemben. Az új létesítményben bőven van hely az üzemi korszerűsítésre is, amit a DMG MORI összesen 24 DMU 65 H monoBLOCK gépének beszerzése is bizonyít, amelyek a motorok lengőkarjait teljesen automatikusan, nagy pontossággal és költséghatékonyan munkálják meg, éjjel-nappal.

 

DMG_tomegtermeles_1

Bernhard Lehr (balra) és Andreas Müller ügyvezető igazgató, MS Powertrain Technologie GmbH

Holisztikus ügyfélközpontúság

Az MS Powertrain mindenre kiterjedő partnerként tekint ügyfeleire. „Ha szükséges, a fejlesztési fázisban know-how-nkkal támogatjuk ügyfeleinket” – magyarázza Bernhard Lehr, aki Andreas Müllerrel együtt vezeti a vállalatot. Rámutat a vertikális integráció magas fokára: „Mivel a gyártás szinte minden szakaszát egy fedél alatt egyesítjük, bármikor jelentős rugalmassággal tudunk reagálni.” A maráson kívül a vállalat gyártási képességei közé tartozik a mélyfúrás, a termikus sorjázás, a köszörülés és az edzés is.

DMG_tomegtermeles_2

A DMG MORI egyetlen forrásból szállította a DMU 65 H monoBLOCK-ot speciális munkadarab befogással.

5 tengelyes szimultán megmunkálás prototípuskészítéshez és kis szériás gyártáshoz

A DMG MORI szerszámgépekbe történő beruházás 2014-ben valósult meg. Abban az időben az MS Powertrain egy spaichingeni telephelyen osztozott testvérvállalatával, az MS Ultraschall Technologie GmbH-val. „A DMG MORI számos megmunkáló központja és esztergagépe már telepítve volt ott, ami azt jelenti, hogy tudtunk ezek megbízhatóságáról és teljesítményéről” – emlékszik vissza Bernhard Lehr. A vállalat az első saját gépét kifejezetten prototípusok és kis szériák gyártására vásárolta. Ezek közé tartozott egy DMU 95 monoBLOCK és egy DMU 80 eVo, az 5 tengelyes szimultán megmunkáláshoz.

orange

 

„Az 5 tengelyes vízszintes megmunkálóközpontok nemcsak termelékenyek, hanem rendkívül pontosak és alacsony a vibrációjúak is. A hatékony forgácselvezetéssel együtt ideálisak az automatizált és megbízható termeléshez, 24/7-ben.”

orange

DMG MORI: Széles termékválaszték és jövőorientált technológia

A kezdeti gépekkel szerzett jó tapasztalatok után és a haszongépjármű-ipar új nagy megrendelésének elnyerése érdekében az MS Powertrain 2020-ban ismét a technológiai vezető szerszámgépekbe fektetett be. „A széles termékválasztéknak és az olyan jövőbeli témákra, mint a digitalizáció, való összpontosításnak köszönhetően a DMG MORI testreszabott és mindenekelőtt innovatív gyártási megoldásokat tud összeállítani” – mondja Andreas Müller.

24 DMU 65 H monoBLOCK: A lengőkarok hatékony, nagy pontosságú megmunkálása

Az új megrendelés nagy volumene és a számos alkatrészváltozat sokoldalú megmunkálóközpontokat igényelt. Az MS Powertrain a DMU 65 H monoBLOCK-ban megtalálta, amit keresett. 2022-ig összesen 24 modellt telepítenek. Thomas Greber, a technológiai fejlesztés vezetője és Pascal Benz, a vállalat gyártásvezetője több mint elégedett: „Az 5 tengelyes vízszintes megmunkálóközpontok rendkívüli pontossággal és alacsony rezgéssel működnek.” A DMU 65 H monoBLOCK pontossága a nagy stabilitású monoBLOCK kialakításnak, a billenő körasztal rögzítésének és a hőszimmetrikus kialakításnak köszönhető. „A 650 × 950 × 700mm-es lökethossz az alkatrészek széles választékának előállításához is ideális” – mondja Pascal Benz.

DMG_tomegtermeles_3

Az MS Powertrain összesen 24 DMU 65 H monoBLOCK gépen gyárt nagy szériában lengőkarokat különböző változatokban.

 

Megbízható gyártás a H-monoBLOCK koncepciónak köszönhetően

A vízszintes megmunkálás során hatékony forgácselvezetés hozzájárul a nagyon megbízható gyártáshoz – ami fontos az MS Powertrain számára, mivel mind a 24 DMU 65 H monoBLOCK gép automatizált. Egy robot felveszi a nyersanyagot, igazítja és betölti a gépet. „A lengőkarokhoz egyedi befogók tartoznak, amelyeket a DMG MORI a kezdeti gépekhez egyetlen forrásból, saját rögzítőeszköz-gyártójától szállított” – teszi hozzá Thomas Greber. A gép kitárazását követően az alkatrészek automatikusan elkészülnek, így azok szállításra készen érkeznek meg a logisztikai részleghez.

Növekedés rugalmas automatizálással

Míg az olyan nagy megrendelések, mint ez a legutóbbi, nagyon pozitív üzleti fejlődést jeleznek, Bernhard Lehr továbbra is a piac növekvő diverzifikációjára és ezáltal a kisebb gyártási szériák számának növekedésére számít: „Ezért továbbra is egyre rugalmasabbá kell válnunk, hogy megfeleljünk ügyfeleink igényeinek, és versenyképesek maradjunk.” A DMU 65 H monoBLOCK-on megvalósult automatizált gyártás tökéletes platformot teremtett ehhez. A stratégia a jövőben is szerepet fog játszani az MS Powertrainnél, ahogy Andreas Müller hozzáteszi: „Detroitban jelenleg egy másik üzem épül, amellyel fenntarthatóan szeretnénk erősíteni pozíciónkat az USA-ban.”

MS POWERTRAIN TECHNOLOGIE TÉNYADATOK

  • Alapítva 1965-ben
  • Mintegy 350 szakember a vállalat trossingen-schurai központjában
  • Motoralkatrészek gyártása többek között a terepjáró és haszongépjármű-ágazat számára.

ForrásDMG MORI

További információ:

A DMG MORI hivatalos honlapján.

Megosztás
[
    ]