A bevételhez képest 21,5%-kal nőtt a kisfeszültségű váltóáramú motorok piaca 2021-ben

  • Az autópiac 14,6 milliárd dolláros bevételt ért el, a jelentős áremelkedések hatására
  • Az egységnyi növekedés sokkal szerényebb, 6,6%-os
  • A nagy hatékonyságú IE4 és IE5 motorok piacán van lehetőség, de jogalkotás fogja szabályozni
SIMOTICS kisfeszültségű váltóáramú motor (Kép forrása: Siemens)

SIMOTICS kisfeszültségű váltóáramú motor (Kép forrása: Siemens)

Az Interact Analysis új kutatása azt mutatja, hogy 2021-ben a kisfeszültségű motorok piacán volt a legnagyobb bevételnövekedés emberemlékezet óta, ami az ellátási lánc fennakadása miatti történelmi áremelkedéseknek az eredménye. Az egységnyi, 6,6%-os növekedés sokkal inkább megfelelt világszinten a feldolgozóiparban tapasztalható szélesebb ütemű fellendüléssel. Az ellátási lánc fennakadásai közé tartozik a kulcsfontosságú alkatrészek és nyersanyagok hiánya – különösen az acél, a réz és az alumínium, amely 2021-ben rekordmagasságot ért el – valamint a szállítási árak jelentős emelkedése.

interact_analysis_01

Továbbra is Kína a világ legnagyobb motorpiaca, és bár az ABB és a Siemens még mindig globális piacvezetők, a világ tíz legnagyobb beszállítója közé kínai vállalatok is bekerültek, köztük a Wolong Electric-kel és a Wanan Motors-szal. 2022 folyamán várhatóan a Wolong eléri az első helyet az APAC-ban, ami először fordul elő egy kínai beszállító esetében. 

A 2021-es erős teljesítmény ellenére a teljes gépgyártási ágazatra várhatóan rövid ideig tartó csökkenés vár 2023/24-ben, az emelkedő kamatlábak miatt, ami érezhető lesz az autópiacon. Európát várhatóan különösen meg fogja viselni a csökkenésnek ezen időszaka, mivel túlzottan nagy súlyt helyez a gépgyártásra.

A szállítási díjak jelentős problémát okoztak a kisfeszültségű motorok piacán, mivel a 2021-es konténerhiány a tízszeresére nőtt. Ha valaha is, ezek az árak egyhamar biztos nem fognak visszatérni a normál kerékvágásba. A nagy kereslet és az iparágból kilépő teherautó-sofőrök számának növekedése nem jósol túl sok jót a piac számára. Ennek átütő hatása az energiaárak emelkedésével párosulva a nyersanyagköltségek exponenciális emelkedését okozta. Különösen az acélárak vannak elszállva (és a belátható jövőben is így maradnak), ami jelentős hatással van a motorok árára. 

interact_analysis_02

Blake Griffin, az Interact Analysis vezető elemzője megjegyezte: „Számomra a kutatás egyik legérdekesebb eredménye az új, nagy hatásfokú IE4 és IE5 motorokhoz kapcsolódik. Nagy a felhajtás körülöttük, de a piac megmutatta, hogy általában nem veszi át őket, hacsak jogszabály nem kényszeríti rá. Az IE4 és IE5 motorok piaca még gyerekcipőben jár – 2020-ban 134 millió dolláros piaca volt. De jelentős növekedést jósolnak az Európai Unióban, amely az IE4 minimális hatékonysági teljesítményű szabványait vezeti be.”

A jelentésről:

A jelentés elkészítéséhez az Interact Analysis interjúkat készített a kisfeszültségű motorok beszállítóival és felhasználóival, hogy átfogó képet kapjon a piacot mozgató erőkről. Az Interact Analysis közvetlenül a beszállítóktól gyűjtött adatokat a piac méretére és a beszállítói részesedésre épülő elemzésében. Ezenkívül az Interact Analysis modellezte a kisfeszültségű motorok iránti keresletet országos és iparági szinten. Ez az adatfeldolgozás egy jól bevált módszertanon alapul, amelyet az Interact Analysis a cég alapítása óta folytat.

ForrásInteract Analysis

További információ:

Az Interact Analysis hivatalos honlapján.

Megosztás
[
    ]