Automatizált rakodás a gyártósorokon

Az elektromos autóflották egyre növekvő számának fényében egyre valószínűbbnek tűnik, hogy a belsőégésű motorok növekedése lassulni fog, ami jelentős költségbeli nyomást helyez a jelenlegi gyártókapacitásra. A Liebherr egyszerű, utólagos beépítésű (retrofit) megoldása, az árurakodás automatizálásával azonban segít kiaknázni a gyártói tartalékokat.

liebherr_robotcell-In_Line

A belsőégésű motorok alkatrészeit (pl: motorblokk, hengerfej, sebességváltó ház) előállító gyártósorok általában teljesen automatizáltak. A nyersanyagok betétele és a kész alkatrészek kivétele azonban sok esetben még manuálisan zajlik, ami egy rendkívül monoton és nehéz munka.

Hatékony pick-and-place megoldás a Liebherr-től

A Liebherr olcsó és helytakarékos pick-and-place megoldásában az alkatrészek buborékcsomagolásban vagy palettákon érkeznek a gyártásba. Ezután egy robot megfogja az alkatrészeket, és behelyezi őket a gyártósorba. A vonal végén aztán ugyanez a folyamat ismétlődik, fordított sorrendben.

Egyszerű esetekben – például buborékcsomagolt, előválogatott munkadaraboknál – egy ilyen megoldás látórendszerek használata nélkül is megvalósítható, a kellő folyamatbiztonság mellett. A Liebherr azonban egy 2D vagy 3D robotos látórendszer használatával az olyan komplexebb feladatokat is meg tudja oldani, ahol például változik a munkadarab orientációja. A 3D képek kiértékeléséhez a vállalat bizonyított LHRobotics.Vision szoftverének egy csökkentett funkcionalitású verzióját használják.

Könnyű utólagos beépítés (retrofit), akár más gyártók soraihoz is

Mindennek hála, a magasan képzett gépkezelők egyéb feladatokat végezhetnek, a nem produktív folyamatokból származó üresjárati idő megszűnnek, a kevés felügyeletet igénylő folyamatok pedig bővíthetővé válnak. Lehetőség van ennél még többet kínáló megoldások alkalmazására is, amivel akár a teljes egészében felügyeletmentes, ún. “lights-out” termelés is megvalósítható. A rakodási ciklus optimalizálása érdekében pedig keresztirányú szállítópályák vagy akár vezető nélküli szállítórendszer (AGV) csatlakoztatása is elképzelhető. Mivel a robotcellák zárt egységet alkotnak, a Liebherr megoldása más gyártók gyártósorain is alkalmazható.

Az e-mobilitási alkatrészekhez is alkalmas koncepció

A koncepció az e-mobilitási gyártósorokon is alkalmazható. Ezeken a gyártósorokon – kiváltképp az akkumulátorcsomagok összeszerelésénél – nagyméretű, nehéz munkadarabokat, például akkumulátor tálcákat vagy modulokat dolgoznak fel. Viktor Bayrhof, a Liebherr automatizálási rendszerek piaci értékesítéséért és termékmenedzsmentjéért felelős munkatársa ebben a folyamatban látja a jövőbeni alkalmazási lehetőségeket: “A meglévő gyártóüzemekben általában nagyon korlátozott hely áll rendelkezésre. A Liebherr egy egyszerű, olcsó, egyedi igényekre szabott, utólagosan beépíthető megoldást fejlesztett, amely alkalmas az e-mobilitás további automatizálására is.”

ForrásLiebherr

További információ:

A Liebherr hivatalos honlapján.

Megosztás
[
    ]