Hogyan szerezhetnek új ügyfeleket az ipari tech cégek az új BIM tervvel

Az ABB Electrification Smart Building részlegének globális menedzsere, Emanuele Tosatti, 2016-ban megálmodott egy BIM tervezési módszeren alapuló kivitelezési folyamatot. Az ABB Electrification teljes termékportfoliójának digitalizálását és felhőben való elraktározását képzelte el annak érdekében, hogy az ABB ügyfelei egyszerűbben integrálhassák azokat BIM modelljeikbe. A svéd-svájci energetikai és műszaki vállalat termékei közt szerepelnek például villanykapcsolók, konnektorok, biztosítékok, és alkatrészeik – nagyjából minden, ami egy épület elektromos hálózatához szükséges.

A süllyesztett elektromos doboz csak egyike azoknak a termékeknek, amelyek most már megtalálhatók az ABB felhőalapú BIM termékkatalógusában. A „BIMesített” termékek egyszerűbben integrálhatók a BIM modellekbe. Az ABB jóvoltából.

A süllyesztett elektromos doboz csak egyike azoknak a termékeknek, amelyek most már megtalálhatók az ABB felhőalapú BIM termékkatalógusában. A „BIMesített” termékek egyszerűbben integrálhatók a BIM modellekbe. Az ABB jóvoltából.

Tosatti „BIMesíteni” akarta ezeket a termékeket; más szóval információt akart hozzájuk rendelni. Ezért kidolgozott egy BIM (Building Information Modeling, épületinformáció-modellezés) katalógust, amely a cég összes termékét tartalmazta a hozzájuk tartozó adatokkal együtt. Az adatbázis gördülékenyebbé tette a BIM modellekkel dolgozó építészek és tervezők munkafolyamatait, hiszen ezáltal egyetlen forrás segítségével elérhették az összes ABB terméket, illetve a hozzájuk tartozó termékadatokat. 

„A BIM-mel termékeink többé már nem csak egyszerűen tárgyak, hanem értékes információk hordozói” – mondja Tosatti. Egy adott termék súlyától kezdve egészen hőkibocsátásának mértékéig, az építészek minden szükséges adatot megtalálhatnak a felhőalapú BIM katalógusban. Ez az eljárás nem csak pénzt és időt takarít meg az építészek és tervezők számára; egyúttal csökkenti a tervezési hibákat is. Hiszen az adatok a kezdetektől fogva rendelkezésre állnak és a fáradságos, manuálisan végzett információgyűjtés és számítás elhagyható, ami végsősoron javítja a végeredményt.

A BIM inteligensebbé és fenntarthatóbbá teszi az épületeket. Az ABB jóvoltából. 

A BIM inteligensebbé és fenntarthatóbbá teszi az épületeket. Az ABB jóvoltából. 

A digitalizálás új üzletet teremt

Az ABB számára mindez az eladások növelését jelentette a cég versenyképességének megőrzése révén – a BIM ugyanakkor egyre több országban válik kötelezővé. Egy olyan multinacionális vállalatnak, mint az ABB, új BIM megoldásokat kell kidolgoznia, ha el akarja kerülni a lemaradást. 

„A BIM-et kulcsfontosságú tényezőnek tekintjük, amely javítja az építészet, a tervezés és az építőipar területén dolgozó globális partnerek munkájának hatékonyságát és tartósságát” – mondja Adalbert Neumann, az ABB Smart Buildings globális marketing- és értékesítési vezetője és a Busch-Jaeger, az ABB Csoport villanyszerelési technológia gyártójának elnöke. Neumann hangsúlyozza, hogy a BIM nagyszerű példa arra, hogy a digitalizáció hogyan tudja hatékonyabbá tenni a teljes értékláncot.

Az ABB tisztában volt azzal, hogy a BIM-be történő befektetése kifizetődő lesz, valamint hogy megvalósítása stratégiai tervet fog igényelni. „Abban az időben a BIM még nem indult be teljesen a piacon”, mondja Tosatti. „Valami széleskörű újdonságot akartunk létrehozni”. Kifejti, hogy a vállalatnak külső segítségre volt szüksége „a BIM utazás megkezdéséhez és megfelelő irányításához”.

Változásmenedzsment: egy fokozatos művelet

A terv kivitelezéséhez az ABB és az Autodesk közös workshopokat szervezett a vállalat vezetőivel. A csapat tervalapú gondolkodási módszereket használt a piaci rések és a potenciális üzleti vállalkozások azonosítására. „A designgondolkodással elkezdhetjük valóra váltani álmainkat” – mondja Tosatti. „Az Autodesk olyan kérdésekre adott választ, mint például ’Milyen digitális stratégiára van szükségünk?’, ’Hány embert igényel a munka?’, és ’Milyen technológiát kell alkalmaznunk?’”. 

A workshopok egy mérföldkőnek számító BIM üzleti koncepciót eredményeztek. Ez a kivitelezési terv elindította a változásmenedzsment folyamatát, amelynek csúcspontja a digitális transzformáció bevezetése. A változásmenedzsment előkészíti, támogatja, és segíti az egyéneket, csapatokat és cégeket a szervezeti változások területén.

Az ABB BIM csapata jelenleg 35 szakemberből áll, akik a kivitelezési fázisban lévő terveken dolgoznak. Ők felelősek a belső szabványok, a nemzetközi BIM-követelmények és a szükséges technológiák meghatározásáért és betartásáért. A cél a csapat bővítése, hogy a BIM alkalmazását kiterjeszthessék az ABB csoport egészére. E cél elérése érdekében új pozíciók fognak létrejönni, beleértve egy BIM menedzseri pozíciót is.

image1

TUDJON MEG TÖBBET!

A BIM biztosítja a jövőbeli projekteket

Tosatti hatalmas hosszútávú potenciált lát ebben a digitalizációban, kifejtve, hogy a termékadatokhoz való felhőalapú hozzáférés „leegyszerűsíti az épület tervezési, építési, és létesítménykezelési folyamatait, miközben javítja a termékfejlesztési hatékonyságot is”.

Tommaso Tini, az Autodesk vezető ügyfélsiker-menedzsere elmagyarázza, hogy az ABB ügyfelek számára, mint például a Hilton, a termékek „BIMesítése” megkönnyíti a jövőbeli projektek költségtervezését. Ez annak köszönhető, hogy az olyan adatok, mint a mozgásérzékelők által egy meglévő épületben rögzített adatok, pontos tájékoztatást szolgáltatnak a szükséges világítás helyéről és mennyiségéről és műszaki követelményeiről. Ez nemcsak költséghatékonyabbá, hanem intelligensebbé és fenntarthatóbbá is teszi az építkezést, ami minden vállalkozó álma.

ForrásTechData

További információ:

Az Autodesk hivatalos viszonteladóinál.

Megosztás
[
    ]