A nevében a sorsa? – Visszatért a Formula–1-be a Schumacher név

Észak-Amerika legnagyobb CNC-szerszámgép-gyártója 2015 óta szerepel önálló csapatként a száguldó cirkuszban. A 2021-es idényre a csapat két újoncot, Nyikita Mazepint és Mick Schumachert szerződtette le. Utóbbi versenyző debütálását rég nem látott várakozás övezi, hiszen a Schumacher név 2012 után tér vissza a Formula–1-be.

YAS MARINA CIRCUIT, UNITED ARAB EMIRATES - DECEMBER 09: Mick Schumacher, Haas F1 during the Abu Dhabi GP at Yas Marina Circuit on Wednesday December 09, 2020 in Abu Dhabi, United Arab Emirates. (Photo by Andy Hone / LAT Images)

Mick Schumacher (Fotó: Andy Hone / LAT Images)

A Forma–1-es csapatok közül nyolcadikként a Haas mutatta meg, hogy is fognak kinézni 2021-ben. A külső radikálisan megújult, köszönhetően az új szponzornak, az Uralkalinak, mely a csapat hivatalos nevében is megjelenik. Az új autó, valamint a két újonc pilóta közül Nyikita Mazepin egyelőre sokkal kevesebb rajongó képzeletét mozgatta meg, mint a másik újonc, 21 éves Mick Schumacher, a legendás Michael Schumacher fia. 

A Formula–2-ből érkezett Schumacher éppen 30 évvel a hétszeres világbajnok édesapa, Michael Schumacher után mutatkozik be a királykategóriában. A módszeres és tudatos ifjú versenyző Formula–3-as európa-bajnoki és Formula–2-es bajnoki trófeái remek beugrót jelentenek a Formula–1-be, de az autósport csúcsán más is kell az érvényesüléshez. Többek között az, hogy a fiatal pilótát ne nyomja agyon a családi örökség.

Hogy teher lenne-e a vezetéknevem? Nem, mert nem érdekelnek az összehasonlítások – jelentette ki a La Stampának adott nyilatkozatában.Nem segít, ha negatívan reagálsz a kritikákra, azokat a kritikákat viszont el kell fogadni, amelyek olyan emberektől érkeznek, akik törődnek veled. Nagyon boldog vagyok, hogy a Haas-csapat tagja lehetek, és a lehető legjobban ki szeretném használni a lehetőségeimet.”

Az amerikai istálló számára hatalmas figyelmet hozó megállapodással két olyan pilóta teljesítményét hasonlíthatjuk majd össze, akik még nem rendelkeznek F1-es tapasztalatokkal. Schumacher helyzetét nehezítheti, hogy sokan gyors eredményeket várnak majd tőle (a név kötelez?), és ha nem lesz képes megfelelni azonnal az elvárásoknak, a kritikus hangok rögtön megkérdőjelezik majd az ő F1-es pilótaülésének a létjogosultságát.

A 2021-es idényben használt VF-21 versenyautó

A 2021-es idényben használt VF-21 versenyautó

A vezetővel együtt 752 kg súlyú, független felfüggesztésű VF-21 versenyautó kormányműve és a pilótafülke műszerezése Ferrari-fejlesztés. Az 1,6 literes Ferrari 065/6 V-6 turbómotor 15.000-es fordulatszámra is képes. A 2021-es versenygép egyebekben számos ponton megegyezik a 2020-as futamokon látott Haas-autókkal, mivel a versenysorozatban szereplő csapatok tavaly megállapodtak abban, hogy idén is a 2020-as kasztnikat használják majd.

Egy elkötelezett csapattulajdonos és szerszámgépguru

Az 1952-ben született alapító tulajdonos, Gene Haas 1983-ban alapította meg a Haas Automationt, mindössze három alkalmazottal. Amerika CNC-szerszámgép-gyártásának koronázatlan királya ma már 80 országban 170 képviseletet működtet, és a gépek tervezését a kezdetektől saját maga irányítja.

Haas elkötelezett rajongója az autósportoknak, és ez az elhivatottság vezette el az USA legnagyobb szerszámgépgyártó cégét a Formula–1 világába. Gene Haas már 2002-ben megalapította saját NASCAR-csapatát, amely eleinte egyetlen autóval versenyzett. 2006-ban épült meg a versenyautók fejlesztését és gyártását végző gyár Kannapolisban, amelynek szomszédságában később az F1-es gyáregységet is felhúzták.

Gene Haas

Gene Haas

2007-ben készült el a Windshear nevű szélcsatorna-komplexum, mely még napjainkban is a világ egyik legjobban fölszerelt szélcsatornájának számít. Szinte minden napra akadnak rá bérlők, pedig másodpercenként 1 dollárt kell fizetni a használatáért. A futópaddal ellátott szélcsatorna az 1:1 méretű autók akár 290 km/órás sebesség melletti tesztelését is lehetővé teszi.

2008-ban Haas összefogott a kétszeres bajnok Tony Stewarttal, így jött létre az a Stewart–Haas-csapat, amely az első, 2009-es szezonjában három futamgyőzelmet aratott. 2012-ben Stewart megnyerte saját harmadik, a Stewart–Haas első bajnoki címét. A csapathoz időközben csatlakozott Danicia Patrick 2013-ban a Daytona 500-as versenyen első nőként szerezte meg a pole pozíciót a Sprint-kupában. 2014-ben Kevin Harvick szerezte meg a csapat második bajnoki címét – az USA-ban a győzelemhez vezetett recept most mintha az F1-ben kezdene íródni.

ForrásHaas

További információ:

A Haas hivatalos honlapján.

Megosztás
[
    ]