A Volkswagen Csoport bemutatta veterán VW mikrobuszát, amelyet olyan csúcstechnológiás berendezésekkel bővítettek ki, amelyek nagy jelentőséggel fognak bírni az iparág jövője szempontjából.
Az Autodesk a maximális szilárdság és a minimális súly elvére összpontosítva működött együtt a VW nemrég átnevezett Kaliforniai Innovációs és Mérnöki Központjával (Innovation and Engineering Center California, IECC), hogy újragondolja a számos elektromos berendezéssel rendelkező, műszaki tervbemutatóra szánt jármű több részegységét.
„A klasszikus Volkswagen-dizájnt ötvözzük olyan együttműködő partnerek friss ötleteivel és innovatív technológiáival, mint az Autodesk – mondta Nikolai Reimer, az IECC ügyvezető igazgatója. – Izgalmas lehetőség kipróbálni, hogy mivel tudunk előállni, és hogy létre tudunk-e hozni egy olyan menő bemutatóautót, amely képviseli mindazt, amiben hiszünk.”
Az elektromos járművek tervezésének egyik kulcsfontosságú szempontja a súly minimalizálása, mivel minél kisebb az autó súlya, annál kevesebb energia szükséges a hajtásához. Emellett a hatékonyabb energiafelhasználás egyenlő a töltésenkénti nagyobb hatótávolsággal, ami az egyik legfontosabb szempont az elektromos járműveket értékelő vásárlók számára.
Itt lép be a képbe a generatív tervezés.
A Fusion 360 szoftverben végzett generatív tervezés egyik legfontosabb előnye a könnyebb alkatrészek gyártásának lehetősége, ami minimalizálja a tömeget és az anyagfelhasználást, ugyanakkor megfelel a legmagasabb teljesítménybeli követelményeknek, és figyelembe veszi a tervezési korlátokat.
Az IECC csapata generatív tervezést alkalmazott az 1962-es, 11 ablakos Type 2 mikrobusz kerekeinek esetében, teljesen újragondolva a szerkezetet, mivel a könnyebb kerekek nemcsak az autó teljes súlyát, hanem az abroncsok gördülési ellenállását is csökkentik. Az új kerekek 18%-kal könnyebbek a hagyományosnál, a tervezéstől gyártásig tartó teljes fejlesztési idő pedig 1,5 évről néhány hónapra csökkent.
„A generatív tervezés révén olyan szerkezeteket tudunk létrehozni, amelyek előállítása számunkra, hús-vér tervezők és mérnökök számára másképpen nem volna lehetséges – mondta Andrew Morandi, a Volkswagen Csoport fő terméktervezője. – Számomra az volt az egyik legnagyobb meglepetés, hogy mennyi anyagot meg lehet spórolni egy hagyományos kerékszerkezeten. Amikor a végleges abroncsok megérkeztek, úgy éreztük magunkat, mint karácsony este. Az egész csapat izgatottan bontogatta a dobozokat, hogy lássuk, hogyan is működnek a valóságban.”
A mikrobuszprojektben a kormány újratervezésekor, illetve a hátsó ülések és a külső visszapillantó tükrök rögzítései esetében is a generatív tervezést alkalmazták.
„A kormány nem egy különösen nehéz részegység, viszont a vezető elsődlegesen itt érintkezik az autóval. Az emberek rendszerint nem tapogatják meg a rögzítéseket és támaszokat” – mondta Erik Glaser, a Volkswagen Csoport terméktervezési igazgatója.
Amellett, hogy a generatív tervezési technológia a tervváltozatok feltárását és a könnyebb, szilárdabb alkatrészek létrehozását szolgálja, lehetővé teszi a munkafolyamatok felgyorsítását is, aminek köszönhetően a tervezők megalapozottabb tervezési döntéseket hozhatnak.
„Én úgy gondolom, hogy ezzel a projekttel csupán belekóstoltunk a generatív tervezésbe. Megízleltük a különböző fogásokat, és bemutattuk a bennük rejlő lehetőségeket – mondta Morandi. – Remélem, hogy akár már 10–15 éven belül is teljes vázszerkezetek lesznek majd előállíthatók generatív tervezéssel. Elképzelhető, hogy a generatív tervezés teljes körű, gyökeres fordulatot hoz majd az autógyárak és az autógyártás működésében.”
Múlt tavasszal a General Motors generatív tervezést alkalmazott egy koncepció-ellenőrzési projektben, amelynek keretében egy könnyű üléskonzol-prototípust fejlesztettek ki a jövő elektromos autói számára. Ez a technológia az űrutazás esetében is értékesnek bizonyulhat a jövőben. Novemberben a NASA Jet Propulsion Laboratory bemutatta egy generatív tervezéssel megalkotott bolygóközi leszállóegység prototípusát, amely a tervek szerint a Földtől több mint 350 millió mérföldre is tud majd rakományt szállítani.
Ma még nem ismerjük fel teljesen a generatív tervezésben rejlő összes lehetőséget. Az elkövetkező években kell megismerjük, hogy az emberi mérnöki tervezés és a mesterséges intelligencia együttesével hogyan hozhatunk létre könnyebb, intelligensebb és fenntarthatóbb termékeket. Ez nem csupán a gyártott termékeket fogja forradalmasítani, hanem a munkavégzésünk módját is.
ForrásAutodesk
Látogasson el az Automotive Hungary 2019 kiállításon a VARINEX Zrt. három standjára és vegyen rész előadásaikon!
Megismerheti azon innovatív tervezési és gyártási munkafolyamatokat, amelyek befolyásolják az autóipar jövőjét: additív gyártás a Stratasys és az EOS nyomtatási technológiáival; virtuális valóság (VR); az Autodesk generatív tervezési megoldása és az OPEN MIND nagy hatékonyságú subtraktív technológiái.
Mindezek együtt teszik egyre fejlettebbé a tervezési és gyártási munkafolyamatot.
Regisztráció és további információ EZEN A LINKEN!