Harc a leállásokkal

Amikor egy nem várt szerszámgép meghibásodás miatt egy egész gyártósort le kell állítani, akár minden másodperc hatalmas kiesést jelenthet a termelésből. Ezért nem mindegy, hogy a szükséges pótalkatrész mikor érkezik.

img_6547

Az Okuma Europe, teljes körű szolgáltatásainak és nemzetközi hálózatának hála, egy kézből képes ellátni ügyfeleit, legyen szó szerszámgépről, szoftverről vagy alkatrészről. Orsóiknak – tekintve, hogy a szerszámgép legfontosabb részéről van szó – kiemelten nagy figyelmet szentelnek, ezért gondoskodnak arról, hogy ügyfeleik orsói mindig megfelelően üzemeljenek, szükség esetén pedig a lehető leggyorsabban meg tudják javítani őket. Ügyfélszolgálatuk ezért a pótalkatrészek szállítását, a prediktív karbantartást és a tanúsított szakembereik által nyújtott helyszíni támogatást is képes ellátni, Európa szerte.

Bár a prediktív karbantartással a legtöbb probléma elkerülhető, időről időre előfordulhatnak meghibásodások. Az Európában telepített 25.000 Okuma szerszámgép egyikének meghibásodása esetén a vállalatnak ezért azonnal tudnia kell reagálni. Gyors alkatrész-ellátó rendszere mellett, az Okuma egy házon belüli orsójavító létesítményt is üzemeltet, ahol általában öt napon belül képesek javítani a nélkülözhetetlen tartozékot. A vállalat ráadásul nemcsak a hibás alkatrészeket cseréli, hanem az orsók olyan fő komponenseit is, mint a forgó átvezető. A 24 órás szállítás érdekében 400 orsót tárolnak a németországi Krefeldben található raktárukban, emellett további 400 érhető el az Okuma America-n keresztül. A hibás alkatrészeket alaposan átvizsgálják, majd az eredeti tesztelőállomásokon helyreállítják. A csere után az Okuma két évvel bővíti a javított és három évvel az újonnan vásárolt orsók garanciáját.

img_6948

A krefeldi, európai központból, az Okuma több mint 32 országnak képes cserealkatrészt szállítani. Az itt készleten lévő 35.000 alkatrész mellett, a vállalat globális forgalmazói hálózata további 100.000 darab szállítását biztosítja. Az ügyfélszolgálat csak kiváló minőségű, eredeti pótalkatrészekkel látja el a hálózatot, megelőzve ezzel a harmadik féltől származó tartozékokból és szolgáltatásokból adódó bonyodalmakat. A távdiagnosztikai forródrótok emellett azonnali segítséget is nyújtanak. Az állandó rendelkezésre állás és “just-in-time” kiszállítás biztosítása érdekében, az Okuma nemrég 3 millió eurót fektetett mobil állványrendszerrel ellátott raktárüzemekbe, ami több mint 1.000 m²-nyi plusz területet és több mint 1.800 extra rakfelületet jelent. A vállalat ezzel együtt személyzetét is bővítette, hogy a megfelelő szakmai segítségnyújtást is garantálni tudja. Az alkalmazottak továbbá gyakorlati képzésben is részesülnek, ami kötelező mind az Okuma munkatársai, mind a 32 engedélyezett forgalmazó szakemberei számára, egész Európában.

ForrásOkuma

További információ:

Az Okuma hivatalos honlapján.

Megosztás

Papp Olivér

A CNCMedia alapító főszerkesztője. CAD szakértő. Legújabb generációs szerszámgépekről, technológiai fejlesztésekről, szoftveres megoldásokról, valamint legfontosabb hazai és külföldi rendezvényekről ír 2008 óta. 

Tags:

[
    ]