A Subspecnél a minőség és megbízhatóság a legfontosabb

Az olasz livornói székhelyű finommechanikai vállalat, a Subspec Srl alapítóinak befektetései és partnerei gyors és pozitív hatást gyakoroltak a professzionális búvárfelszereléseik iránti keresletre. A házon belül is elérhető Haas CNC-megmunkálásnak köszönhetően a vállalat irányítás alatt tarthatja a költségeket, az új termékek fejlesztését, valamint – ami a legfontosabb – az alkatrészek minőségét.

Haas_Subspec_post1

A profi mélytengeri búvároknak tudniuk kell ezt-azt a technológiáról és a műszaki dolgokról, de általában a CNC-szerszámgépekhez nem kell érteniük. Az olasz búvárfelszerelés-gyártó vállalat, a Subspec Srl alapítói azonban elsajátítottak minden tudnivalót ahhoz, hogy alkatrészeket készíthessenek a világ legkiválóbb és leginnovatívabb, kereskedelmi forgalomban kapható búvárfelszereléseihez.

Haas_Subspec_post2

Barátommal és kollégámmal, Ciro Caiazzóval 2012-ben alapítottuk a vállalkozást – mondta az ügyvezető igazgató, David Marzi. – Mindketten búvárként dolgoztunk a világ minden táján, az olaj- és gáziparban. Volt egy ötletünk egy gázvisszanyerő szelepre, de úgy éreztük, hogy az új technológiák fejlesztése, és az azokhoz való alkalmazkodás lassan megy az iparágon belül, ezért úgy gondoltuk, hogy mi magunk tervezzük meg, készítjük el és védjük le a terméket.

Haas_Subspec_post3A hosszadalmas, mély merülések során a profi búvárok nagy mennyiségű légzőgáz-keveréket használnak el. A gázvisszanyerő rendszer visszanyeri a héliumot, a légzőgáz egy költséges alkotóelemét, amely máskülönben kikerülne a légkörbe, és elveszne. A gázvisszanyerő szelep kulcsfontosságú alkotórésze a gázvisszanyerő rendszernek, és nagy mértékű kopásnak és korróziónak van kitéve.

A Subspec CNC-megmunkálási tevékenysége a műszaki igazgató, Ciro Caizzo hatáskörébe tartozik: „A fő gépünk egy Haas VM-2 öntőforma-készítő. Termékeink, amelyek jellemzően szelepek, kulcsfontosságú alkatrészek, és gyakran szó szerint élet- halál kérdése, hogy hibátlanul és megbízhatóan működjenek. 100 százalékig biztosra akartunk menni, hogy az alkatrészek megfelelnek az elvárásainknak, és ki akartuk zárni a minőséggel kapcsolatos problémák lehetőségét. Ezért vásároltuk a Haas-gépet, hogy kezünkbe vehessük az irányítást, és a kulcsfontosságú megmunkálási folyamatokat házon belül végezhessük. Az általunk gyártott legtöbb alkatrész rozsdamentes acélból készül, a tűréshatárok pedig rendkívül szűkek. A 0,02 mm-es érték gyakori az O-gyűrűk ülékei esetében. A VM-2 asztalon X és Y irányban is futnak T-hornyok, így az általunk megmunkált összes különböző méretű és alakú alkatrész tartására alkalmas. Emellett a lézeres hegesztést is mi magunk csináljuk, néhány további folyamattal együtt, mint például a vákuumos öntés.

Haas_Subspec_post4

Manapság a Subspec világvezető a testre szabott tengeralatti búvárrendszerek területén, és szoros kapcsolatot és partnerséget ápol különféle más szervezetekkel. Ilyen többek között a szomszédos, a Subspec-szelepet használó teljes gázvisszanyerő rendszert, valamint túlnyomásos kamrákat és egyéb, a kereskedelmi búvárok által használt rendszereket gyártó Drass Srl vállalat is.

Mi készítjük a kamrákhoz szükséges szerelvényeket és szelepeket, a búvárfigyelő és biztonsági rendszereket pedig a Drass – mondta David. A teljes túlnyomásos kamra például közel 2 millió euróba is kerülhet az ügyfélnek. A teljes összegből könnyen lehet, hogy 350 000 eurót a mi alkatrészeink tesznek ki. Az, hogy a Drass itt van a szomszédban, nagyban segítette a munkakapcsolat kialakulását. Sőt, mára már befektetési partnerként is jelen vagyunk a vállalatban.”

Haas_Subspec_post5

Az nem kérdés, hogy a Subspec jó úton halad: „Tervezzük egy iroda nyitását az Egyesült Királyságban, és számos ötletünk van új termékekre – mondta David. – Talán a legizgalmasabb a teljes búvársisak, amely éppen tervezés alatt áll. Még prototípus fázisban vagyunk, de már most elterveztük, hogy a megmunkálás házon belül történik majd, egy Haas UMC-750 univerzális megmunkálóközpont használatával.

Egy olyan iparágban, ahol a hibák a lehető legsúlyosabb büntetést vonják maguk után, a profi mélytengeri búvárokat a feladat elvégzésére képezik ki, de óvatosnak kell lenniük. David Marzi és Ciro Caiazzo nem kockáztatnak sem a gyártott alkatrészekkel, sem az azok gyártásához szükséges CNC-gépekkel.

ForrásHaas Automation

További információ

A Haas hivatalos honlapján.

Megosztás
[
    ]