Miért van szüksége a Vaultra? – Az Autodesk Vault bevezetésének értéke

Ha a Vault bevezetésén gondolkodik, a csapat vagy a vezetőség tagjai esetleg feltehetik majd ezt a kérdést: milyen üzleti érték(ek)et jelent az Autodesk Vault? Nos, a Vault értéke három különböző területen jelenik meg.

autodesk-vault_article

1. Adatok – a szellemi tulajdon védelme

A szellemi tulajdon, azaz a tervadatok védelmét biztosítani kell, hogy az értékes tervek ne vesszenek el. A szellemi tulajdon védelmére nem gondoló vállalatok fontos tervadatai esetleg elveszhetnek, és ezek ismételt létrehozása sok pénzt emészthet fel. Veszett már el szellemi tulajdon a vállalkozásában? Mekkora érték veszett el? Sikerült azonosítani az adatvesztés okát?

Ha megteszi a megfelelő lépéseket a jövőbeli adatvesztés megelőzésére, megtakaríthatja vállalatának az adatok helyreállításának költségeit. Az adatvesztés leggyakoribb okai:

  • Az adatok több munkaállomásra vagy különféle hálózati megosztásokra vannak elosztva.
  • Nincsenek felhasználói jogosultságszintek vagy korlátozások meghatározva a fájlok eléréséhez vagy szerkesztéséhez.
  • Nincs rendszeres biztonsági mentés, vagy a biztonsági másolatokat nem ellenőrzik.
  • Felülírják az adatokat a megosztott munkaterületeken.

A Vaulthoz hasonló PDM-rendszerek üzembe helyezésével a szellemi tulajdont a fenti esetekben meg lehet védeni. Emellett az ilyen adatkezelő termékekkel csökken az adatok kereséséhez és ismételt felhasználásához szükséges mérnökórák száma, és a vállalat pénzt takarít meg.

2. Emberek – az adatkezelés

A mérnökök jelentős mennyiségű időt vesztegetnek el az adatok kezelésével. Ezt többek között az okozza, hogy a különféle, korlátozott keresési képességgel rendelkező tárolókban kell megtalálniuk az adatokat. A keresett adatok sokszor több helyi meghajtón, egyéni munkaállomásokon vagy egy kiszolgálón lévő megosztott mappákban elosztva találhatók. Ha nem tudni, melyik egy fájl legfrissebb verziója, vagy hogy egy összeállítás elkészült-e, arra a keresést végző mérnök egész napja rámehet. Egyesek táblázatokat vezetnek vagy egyéb dokumentációt készítenek, amelyben listázzák a felső szintű összeállítások, illetve a részösszeállítások által használt fájlokat. Ha nem találja a keresett dolgokat, a mérnöknek esetleg újra meg kell terveznie azt, ami felesleges munka.

A szellemi tulajdon védelme mellett a Vault egy másik alapvető előnye, hogy növeli az egyes személyek termelési hatékonyságát. A Vault egyszerű és fejlett keresőeszközöket is tartalmaz. A tervfájlok keresésének eddig őrülten frusztráló feladata most másodpercek alatt elvégezhető. A mérnökök több keresési feltételt is meghatározhatnak az eredmények szűkítésére, és a gyakori kereséseket elmenthetik, amivel még több időt takaríthatnak meg.

3. Folyamatok – a tervezési folyamatok szabályzása

A tervezési folyamatok munkafolyamatbeli kihívásokat rejthetnek mind a mérnökök, mind a személyzet többi tagja számára. A nem mérnöki személyzet nehézkesen tud részt venni az ellenőrzési és jóváhagyási folyamatokban, ha azokat nem egy PDM-rendszer vezérli. A tervek áttekintése során a több különböző forrásból származó vélemények begyűjtése különösen értékes lehet, azonban ez gyakran kimarad, mivel a szükséges adatok kiadása és a visszajelzések begyűjtése túl bonyolult feladat. A darabjegyzékeket manuálisan, a tervadatoktól elkülönített táblázatokban vezetik, ezért a tartalmuk nem mindig pontos.

A Vault több olyan képességet is biztosít, amelyek kifejezetten a tervezési folyamatok szabályozásának hatékonyságát célozzák.

  • A mérnökök és a többi csapattag a Vaultban tekintheti át és láthatja el jelölésekkel a terveket, így mindenki számára egyszerűbbé válik a visszajelzési folyamat.
  • Többen vehetnek részt vagy kezdeményezhetnek mérnöki változtatásokat, a folyamat standardizált, jól láthatók az állapotok és a szűk keresztmetszetek, és a rendszer eltárolja az előzményeket, amelyek később információforrásként használhatók fel.
  • A termékkiadások is jobban kezelhetők az átdolgozások kezelésének és az életciklus-állapotoknak köszönhetően. Minden pillanatban egyértelmű, hogy melyik terv melyik fázisban tart (Munka folyamatban, Kiadva vagy Áttekintett állapotban) – és mindig tudhatja, hogy a terv megfelelő verzióját használja-e.
  • Ha közvetlen kapcsolatot hoz létre a darabjegyzékek és a kapcsolódó tervfájlok közt, a frissítésükhöz szükséges idő lényegében nullára csökkenthető.
  • A projektek állapotának megtekintéséhez a fájlokkal és mappákkal kapcsolatos jelentéseket futtathat, és beépített vagy egyéni sablonok használatával módosíthatja a sorrendeket.

Forrás:Autodesk blog

Amennyiben szeretné bővíteni szakmai ismereteit, kihasználni az autodeskforum.hu nyújtotta előnyöket, szeretne hozzáférni a legfrissebb újdonságokhoz, vagy csupán hatékonyabban szeretne dolgozni, elég egyetlen lépés. Regisztráljon, és legyen tagja az Autodesk Fórum közösségnek!

További információ

Az Autodesk weboldalán.