„Work on Success“ filozófia

Az idei MACH-TECH kiállítás kapcsán a Műszaki Magazin interjút készített Wolfgang Koch-hal, a Wedco exportmenedzserével. Beszélgetésük fókuszában az osztrák vállalat “Work on Succes” filozófiája állt.

MM: Mit is mutat be idén a Wedco a MACH-TECH-en?

wedco_5“Az utóbbi években átállítottuk értékesítési stratégiánkat és különösen nagy intenzitással dolgozunk a folyamat szervezésen. Mi a Wedco-nál nem a terméket helyezzük az előtérbe, hanem vevőinkkel és üzleti partnereinkkel folyamatosan a megmunkálási folyamatokat fejlesztjük. Ezen keresztül olyan termékek jönnek létre, amik nagy hatékonysággal használhatóak.” – tudjuk meg Wolfgang Koch exportmenedzsertől. Becsvággyal kezdődik a tényleges úttörőmunka a Wedco-nál. Célzott felméréssel kezdődik náluk egy dinamikus folyamat, ami célul tűzte maga elé, hogy a jól működőt még jobbá lehet tenni. Ez azt jelenti, hogy folyamatosan igyekszünk a legújabb technológiákkal, szerszám geometriákkal és bevonatokkal többlet hasznot kidolgozni, és ezáltal a már ismertet, jól beváltat megkérdőjelezni. Ez a mi „Work on Success“ filozófiánk.

MM: Hogyan képzelje el egy vevő a „Work on Success“ filozófiát?

W.K.: Az eredendő ok mindig egy szűk keresztmetszet a termelékenységben. A legtöbb esetben ezek kulcsfontosságú alkatrészek, amik a következő gépcsoportokat nem hagyják hatékonyan termelni. Ebből állásidők alakulnak ki, amik egyrészt a hatékonyságot negatívan befolyásolják, másrészt nem tervezhető költségeket okoznak. És pont ezekben a szituációkban kapcsolódnak be a Wedco technikusai. Analizáljuk a teljes folyamatot, s gyorsan megtaláljuk a rendszer „gyenge láncszemét“. Épp erre a szituációra készülve vesszük át egy új folyamat kidolgozását, a „Customized Tools-t“ (vevőre szabott szerszámot). Itt lehetőségünk van nagy értékű elemek sokaságából a megfelelő szerszámot összeállítani.

MM: Felhasználható a „Work on Success“ filozófia középvállalkozásoknál is?

W.K.: A belső folyamat nem tesz különbséget vevők és vállalkozási méretek között. Különösen a középvállalatok, a nagyszámú alkatrész féleségekkel, kifinomultak erre. Az
igény annak a lehetőségéből ered, hogy a „Customized Tools“ egyszerre több alkatrésznél is használható. Ezzel automatikusan egy szerszámtisztulás jön létre. Kombinálva a Tool Management rendszerünkkel, ideális megoldás a középvállalkozásoknak.

MM: Milyen újdonságok kerülnek még bemutatásra?

W.K.: Egy ideje intenzíven foglalkozunk a szerszámok beazonosításával. Ezzel kapcsolatban megkezdjük partnereinkkel az első megbeszéléseket a vásáron. Előzetesen annyit elárulhatok a szerszámok jelöléséről, hogy a jövőben más szerepet fognak kapni. Szerszámaink a jövőben egy történetet kapnak útravalónak. Továbbá, először sikerült FEM segítségével szerszám geometriát precízen alapanyaghoz és felhasználáshoz a gépre illeszteni. Egy célzott bázis munkával, olyan modellt sikerült létrehoznunk, amivel az elméleti számításokat a gépen, tesztekkel visszaigazolhatunk. Ezzel egy olyan eszköz van a kezünkben, amivel célzott felhasználásokra tudunk reagálni. Mindezek alátámasztják erőfeszítéseinket, hogy partnereink gazdasági sikereiben jelentős részt foglaljon el a „Work on Success“ filozófiánk.

MM: A Wedco-nak az a híre, hogy közelebb áll vevőihez mint a vele összehasonlítható cégek. Mire vezeti ezt vissza?

W.K.: Az értékesítési folyamat megváltoztatása egy szolgáltatási folyamattal közelebb hozott minket vevőinkhez. Ezáltal a Wedco egy támogató szolgáltató partnerré fejlődött. Ezeket a változásokat a piac elfogadja. A tiszta katalógus értékesítés egy más szinten mozog. Mi erről leváltunk, és jelenleg olyan partnerré váltunk, ahol optimalizálásról és költségmegtakarításról van szó. Különösen a műszaki csapat próbál éjjel-nappal a vevőink szolgálatában lenni. Ezáltal a projektekre gyorsan reagálunk és illesztünk be a szerviz modulba. A vevői közelség a szolgáltatás gondolatából adódik. Csak ha a személyes beállítottság erősen vevőorientált akkor érzékelhetjük a piac változását.

MM: Hogyan látja a magyar gazdaságot?

W.K.: A magyar gazdaság az elmúlt években nagyot fejlődött, és egyre nagyobb része van a világgazdaságban. Különösen a járműipar emelkedik ki. Egyre több külföldi
cég telepedik meg Magyarországon és gyártanak High-Tech komponenseket „Made in Hungary“. Érzékeljük ezt a változást, és már jó ideje ráálltunk erre a növekedésre. A „Work on Success“ stratégiánk jelentős részt fog kivenni Magyarország gazdasági sikerének egészéből.

ForrásMűszaki Magazin

További információ:

A Wedco Tool Competence hivatalos weboldalán.