EuroBLECH- felmérés: Az EU országai továbbra is kulcsfontosságú piacot jelentenek a lemeztechnológiai ipar számára

A tavaly ősszel megrendezésre került EuroBLECH a nemzetközi lemeztechnológiai iparág szemszögéből kiemelkedően sikeresnek bizonyult. A 24. Nemzetközi Lemeztechnológiai Vásár egyik kiemelt témájaként foglalkoztak a résztvevők a digitalizáció és automatizáció gyártási folyamatokban világszerte érzékelhető térnyerésével. A lemeztechnológiai ipar terén napjainkban tapasztalható innovatív lendület a nettó kiállítási alapterület és a látogatószám – előző éves adatokkal összevetett – 2%-os növekedésében is tetten érhető volt. Az EuroBLECH 2016 vásárt 102 országból, összesen 60.636 látogató kereste fel. 41 ország összesen 1.505 kiállítója mutatta be termékeit és szolgáltatásait a nettó 87.800 m2 nagyságú kiállítási területen.

EuroBLECH_survey_2016_article

A kiállításon lebonyolított kérdőíves felmérésből, melynek kiértékelése a közelmúltban fejeződött be, egyrészt kimutatható az EuroBLECH nagyfokú elismertsége a nemzetközi lemeztechnológiai ipar szereplői körében, másrészt kiderül az is, hogy az EuroBLECH a hasonló iparági események között vezető szerepet tölt be. Továbbá a felmérésből kiolvasható néhány lényeges iparági trend a piacok és a szektor gazdasági helyzetét illetően.

A lemeztechnológiai ipar helyzetét a kiállítók sokkal kedvezőbben ítélték meg, mint két évvel ezelőtt. A kiállítók körében végzett felmérés alapján a német kiállítók közel 70%-a, míg a más országokból érkezett kiállítóknak mintegy 40%-a pozitívnak ítéli meg a jelenlegi gazdasági helyzetet; ez 6%-os, illetve 5%-os növekedést jelent az előző rendezvény hasonló adataihoz képest.

A kiállítók által adott válaszok alapján elsődlegesen az új ügyfelek, valamint az új piacokhoz való hozzáférés miatt vettek részt a kiállításon. A gyártók, illetve a lemezmegmunkáló gépeket és megoldásokat kínáló szolgáltatók számára az elsődleges célpiacot az EU országok, ezen belül is Németország jelenti. Az uniós országok után a sorban a többi európai ország, majd Ázsia és az észak- illetve dél-amerikai kontinens következik. Amikor a legfontosabb, a jövőben megnyerni kívánt piacokról kérdezték őket, a kiállítók Németországot, az Egyesült Államokat, Kínát, Oroszországot és Lengyelországot jelölték meg az első helyeken.

Ennek okán a lemeztechnológiai ipar a nemzetközi üzleti tevékenységekre kiemelt figyelmet fordít. Az EuroBLECH 2016, melynek nemzetközi látogatottsága kiemelkedőnek tekinthető, rávilágított a globális üzleti kapcsolatok jelentőségére: A kiállítók 54, míg a látogatók 39%-a Németországon kívülről érkezett; ez mindenkori rekordnak minősül.

Jelentős növekedés tapasztalható a Németországon kívüli EU országokból (+11%) és az Ázsiából (+46%) érkezett látogatók számát tekintve is. Ezzel szemben az Észak- és Dél-Amerikából érkezett látogatók száma egynegyedével csökkent. Némi változás történt a legtöbb látogatót adó országok rangsorában: Olaszország megőrizte helyét a lista 3. helyén, Németország és Hollandia után. Míg a Törökországból és USA-ból érkezett látogatók száma némi visszaesést mutat, addig Románia első alkalommal került be a top 15-be, India pedig ismételten felkerült e listára.

A látogatók körében végzett felmérés alapján elmondható, hogy a résztvevők többsége magasan képzett, döntéshozatali joggal és üzletkötési szándékkal érkezett a kiállításra. Az EuroBLECH 2016-on megjelent látogatók 86%-a döntéshozói pozícióval rendelkezett, vagy legalábbis a beszerzési folyamat szereplője volt, és közel a felük (45%) konkrét befektetési tervekkel érkezett Hannoverbe. A kifejezetten vásárlási céllal érkezett látogatók aránya a Németországon kívülről érkezett résztvevők körében még a fentieknél is magasabb (75%) volt. Tapasztalható volt továbbá egy „szakadék” azok között, akik első alkalommal látogattak el ilyen típusú kiállításra és azok között, akik rendszeres résztvevői a hasonló vásároknak. Az összes látogató 28%-a jelezte a kiállítási kérdőívben, hogy korábban nem vett részt más kiállításokon.

A kiállítók és a látogatók egyaránt kiválóra értékelték a vásárt, a szervezést, a marketinget és a helyszínt. Az eseményen részt vett kiállítók háromnegyede már a helyszínen megerősítette, hogy szeretne kiállítani a következő vásár alkalmával is.

A rendezvényen készült felmérés kimutatta azt is, hogy a kiállítók és látogatók háromnegyede egy, a keddi naptól pénteki napig tartó vásár lebonyolítását támogatná leginkább. Éppen ezért az EuroBLECH 2018 rendezvényre, 2018 október 23-26. között kerül majd sor.

Forrás:EuroBLECH

További információ

Az EuroBLECH honlapján.