Néhány lépés a VR/AR környezet ipari használata

A 2016-os évben számtalan látványos példát láthattunk a VR (virtual reality=virtuális valóság) használatára. A játékipart és a szórakoztató elektronikát forradalmasító eszközök folyamatosan fejlődnek és terjednek a világban. Bármennyire is lenyűgözőek ezek az újdonságok, nem szabad megfeledkeznünk a gyermekbetegségeikről és szem előtt kell tartanunk a korlátaikat is.

hololens_autodesk_arvr

Ezeket a korlátokat azonban nem a szoftverek jelentik Kean Walmsley, az Autodesk fejlesztője szerint. Munkatársaival azt vizsgálják, hogy az Autodesk szoftverek (AutoCAD és Revit) hogyan illeszthetők az új perifériákhoz. Próbálkozásaikról folyamatosan tájékoztatják az érdeklődőket, és igyekeznek elérni, hogy a munkájukkal az ipari világban is teret hódíthassanak az AR (augmented reality=kiterjesztett valóság) és VR eszközök.

“A hardver oldaláról megközelítve, a technológia már elég érett” – állítja Walmsley. “Persze van még mit csiszolni rajtuk: lehetnének gyorsabbak, támogathatnának többféle testet, lehetnének könnyebbek, lehetne jobb a képi megjelenítés és bírhatnák tovább az akkumulátorok. Viszont mindent egybevéve elmondhatjuk, hogy működnek, méghozzá nem is rosszul.”

Amikor a szervezetek elkezdik használni az AR/VR technológiákat, megtapasztalják azok valódi kihívását: a feldolgozást. Az adatok megjelenítése a virtuális, vagy kiterjesztett térben ugyanis továbbra sem egyszerű.

Miközben arról beszélt, hogy milyen nehéz a CAD adatokat AR/VR környezetbe átültetni, Walmsley elmagyarázta azt is, hogy a már meglévő szoftverek egyedülálló élményt nyújtanak a kiterjesztett valóságban, ám ez egyelőre nem elegendő az ipari alkalmazáshoz. “Vegyünk egy CAD modellt, aminek építésével mondjuk egy hetet töltünk. Jól néz ki, rendelkezik a megfelelő textúrával, jó a felbontása és jól mozgatható, valamint megjeleníthető. Egy ilyen munka az emberek többsége számára rengeteg időt igényel.”

hololens_pic2

Az Autodesk már kínál egy egyszerű lehetőségeket a munkafolyamatok Redit-ből VR-be konvertálására, azonban ez nem jellemző a többi program esetén. “Ugyanezt a megoldást kell alkalmaznunk a többi szoftverben is ahhoz, hogy a felhasználók számára elérhető és értékelhető legyen az AR/VR élmény”.

“Még nagyon hosszú út áll előttünk, hogy mindez valósággá váljon, de sokan dolgozunk rajta. Nagyon sok lehetőség van ebben a technológiában. Minél több emberhez elér, annál könnyebben kezelhető felületeket kell létrehoznunk.” Amint ezt az akadályt leküzdjük, a kiterjesztett- és a virtuális valóság is ipari eszközzé válhat. Egyelőre rengeteg lehetőség vár még a fejlesztőkre, amelyeket érdemes és szükséges is kiaknázni. Épp ezért egyre több vállalat, így a Trimble és a FARO is dolgozik a 3D adatok AR/VR környezetre történő optimalizálásán.

Forrás:Spar3D

Megosztás
[
    ]