6 ok, amiért érdemes részt vennünk szerszámgépipari szakkiállításokon

A 2016-os évben jó néhány nagyszabású szerszámgépipari és fémmegmunkálási szakkiállítás volt már, mint az Ipar Napjai, de még előttünk áll a hazaiak közül az Automotive, nemzetközi szinten pedig az EuroBLECH és AMB, hogy csak néhányat említsünk közülük.

EMO 2015, Milánó

EMO 2015, Milánó

Ugyanakkor manapság már minden információ elérhető online is. Könnyen hozzáférhetünk bármilyen, a CNC gépekkel, szerszámgépekkel és új megmunkálási technológiákkal kapcsolatos anyaghoz, úgy, hogy fel sem állunk az íróasztalunk mellől. Szóval, minek cipeljünk magunkkal táskát, foglaljunk hotelt, bocsátkozzunk költségekbe, és rohanjuk át a fél világot csak azért, hogy részt vehessünk egy szakkiállításon?

Amennyiben a CNC megmunkálás világára vonatkozik a kérdés, úgy a válaszunk: azoknak érdemes ezt megtenniük, akik közeli és valóságos tapasztalatot kívánnak szerezni, méghozzá valós időben. Semmi sem múlhatja felül azt, amikor testközelből ismerhetjük meg a gépgyártás legújabb fejlesztéseit, láthatunk egy szerszámot vagy gépet működés közben, vagy lehetünk szemtanúi annak, ahogyan az új technológiai platformok, támogató eszközök és okos készülékek éppen alapvető változásokat idéznek elő a munkánkban.

6 ok, ami a szakkiállításokat „kihagyhatatlanná” teszi

1. KÖZVETLEN KOMMUNIKÁCIÓ

Az üzlet mindig emberek között köttetik, egy kézfogást pedig semmivel nem lehet helyettesíteni. Látogatóként azért van szükség a személyes jelenlétre, mert kérdéseinkre azonnal választ kaphatunk, és a kellő bizalmi viszonyt is könnyebben alakíthatjuk ki. Kiállítóként pedig azért, mert egy cég hosszútávú ismertségére egyértelműen nagyobb hatást gyakorol, mint bármilyen információ, ami elérhető egy weboldalon.

2. ÖTLETBÖRZE

Azon felül, hogy rengeteg partnerrel vagy potenciális ügyféllel találkozhatunk egy-egy ilyen kiállítás alkalmával, a szakmaiságot sem szabad szem elől tévesztenünk. Könnyen előfordulhat, hogy olyan, már régóta fejtörést okozó problémára találunk megoldást vagy láthatunk jó ötletet, amire egyébként nem is gondoltunk volna. Mindig érdemes körbenézni azok standjain is, akikkel még nem állunk kapcsolatba, hiszen lehet, hogy pont ők tudják a legjobb megoldást kérdéseinkre.

3. A REKLÁMOZÁS NEM ELEGENDŐ

Nem a hirdetések, termékbrosúrák vagy a közösségi médiában megjelenő post-ok végzik az értékesítést, hanem az emberek. A hirdetések, brosúrák csak eszközök, amiket az értékesítők – jól vagy rosszul – felhasználhatnak munkájukban. Akármilyen reklámanyagról is legyen szó, végül az ezeken keresztüli kommunikáció is személyes kapcsolatba torkollik. Egy szakkiállításon lehetőségünk adódik arra, hogy ezt a folyamatot lerövidítsük, és egyből a cégekkel tárgyaljunk. A kiállítónak pedig épp ezért fontos az ottlét, hiszen így közvetlen lehetőségük nyílik a közös alapok megtalálására, a tudásmegosztásra; a jó üzleti kapcsolat kialakítására.

4. A SZÁMOK NEM HAZUDNAK

Ha megkérdezünk olyanokat, akik részt vesznek szakkiállításokon, azt nyilatkozzák, a kiállításokon megvalósuló, személyes kapcsolatteremtés, párbeszéd manapság fontosabb, mint valaha, annak ellenére, hogy az összes, a kapcsolatfelvételt szolgáló technológia a rendelkezésünkre áll már. A látogatók nagy jelentőséget tulajdonítanak a szemtől szemben történő kommunikációnak valamennyi, az üzletkötést megelőző fázis során. Legalább kétharmaduk szerint ez a típusú kapcsolatteremtés lényeges szerepet játszik azoknál a döntéseknél, melyek – az eladó kiválasztását megelőző – befektetéssel kapcsolatos, illetve mérlegelést igénylő döntésekre, valamint a potenciális eladói kör leszűkítésére vonatkoznak.

5. A VERSENY MINDENEKELŐTT

Sokszor talán nem is gondolunk arra, hogy versenytársaink kulcsszerepet játszhatnak abban, hogy cégünk növekedjen, változzon, megújuljon, illetve felismerje lehetőségeit. A szakkiállítások ideális lehetőséget nyújtanak arra, hogy bepillantsuk abba, mivel foglalkoznak (vagy éppen mivel nem) versenytársaink, hogyan működnek, vagy kivel, kikkel dolgoznak együtt.

6. A VIDEÓNAK NINCS “SZAGA”

Annak ellenére, hogy mi is igyekszünk legjobb tudomásunk szerint bemutatni minden fontosabb kiállítást és házi rendezvényt, ezek a beszámolók elsősorban figyelemfelkeltésként és “kedvcsinálóként” szolgálnak. Sosem lesznek képesek igazán visszaadni a kiállítás atmoszféráját és hangulatát, mivel csak nagy vonalakban tartalmazzák a kiállítás főbb újdonságait. Ha teljesen valós képet akarunk kapni egy rendezvényről, ahhoz ott kell lenni és személyesen meg is kell tapasztalni!

Az aktuális kiállításokról, házi rendezvényekről naprakész információkat találhatnak eseménynaptárunkban, a CNC.hu nyitóoldal jobb oldali sávjában!

Összegezve tehát, nem számít, hogy látogatók vagy éppen kiállítók vagyunk, mindenképpen érdemes részt vennünk ezeken a kiállításokon, ha az a célunk, hogy jó üzleti kapcsolatokat építsünk ki. Látogatóként első kézből gyűjthetünk tapasztalatot: a kiállított gépek működését élőben láthatjuk, a cégekkel személyesen vehetjük fel a kapcsolatot. Kiállítóként pedig azon túl, hogy reklámhoz juttatjuk márkanevünket, számos potenciális ügyfelet szerezhetünk, esetleg új üzleteket köthetünk.