Újabb győzelmet aratott a Porsche csapata

A DMG MORI és a Porsche együttműködése eredményeként kettős győzelmet arattak Nürnbergben a hibrid 911-esek!

A FIA World Endurance Championship résztvevőjeként a Porsche csapata állhatott a dobogó két legmagasabb fokára a nürnbergi versenypályán. A Timo Bernhard (DE), Brendon Hartley (NZ) és Mark Webber (AUS) trió nyerte a 6 órás versenyt, ami több mint 30°C-os hőségben zajlott. Közvetlenül utánuk következett a sorban a Romain Dumas (FR), Neel Jani (CH) and Marc Lieb (DE) által vezetett Porsche 919 Hybrid, így a dobogó két magasabbik fokára a Porsche versenyzői állhattak. A hétvége során 62.000 ember látogatott el a versenyre, hogy szurkoljon az első németországi WEC eseményen.

DMG_Porsche_919_cikk3

A Porsche 919 Hybrid tavalyi, Brazíliában aratott első győzelme, valamint a szintén első és második helyet jelentő 2015-ös Le Mans-i sikereket követőn ez volt a csapat és a prototípus hibrid technológiájának harmadik jelentős sikere.

Ezzel az eredménnyel a Porsche növelte előnyét a gyártók világbajnokságában, és immár 33 ponttal vezet az Audi, 95 ponttal a Toyota előtt.

[youtube]4mszw7LN5Zk[/youtube]

A versenyzési kutató laboratóriumban, ahol a jövő versenyautóinak technológiáit fejlesztik, jelenleg egy csökkentett méretű 2 literes 4 hengeres turbótöltős benzinmotoron, valamint egy elektromos motoron dolgoznak, melyhez két energia-visszanyerő rendszer is tartozik (a fékezéskor és a kipufogáskor keletkező energiát hasznosítja újra).

DMG_Porsche_919_cikk1

Ez az egyedülálló technológia ideiglenesen 4 kerék meghajtásúvá teszi a 919-et, nagyjából 1000 lóerős rendszerteljesítménnyel.

DMG_Porsche_919_cikk2

A Le Mans-i versenyen mindhárom 919-es különböző színű volt, a mostani eseményen azonban egységesen fehérek voltak az autók. Azonban nem ez volt az egyetlen külső változtatás. A karosszéria közel 80%-át lecserélték, egy új aerodinamikai csomaggal szerelték fel, ami nagyobb leszorító erőt eredményez, és ahogy azt láthattuk, ez komoly sikerekkel is járt.

Forrás:DMG MORI