Innovációval a siker útján

DMG_MORI_Porsche_interview16 évnyi kihagyás után a Porshce – hagyományait folytatva – visszatért az LMP1-es osztályba a 2014-es World Endurance Championship-ben. A Porsche LMP1-es fejlesztési osztályának vezetője, Alexander Hitzinger beszélt azokról a kihívásokról, melyekkel visszatérésük során kellett szembenézniük, valamint mesélt a különleges és szoros együttműködésről a technológiai partnerükkel, a DMG MORI-val.

Mik voltak a Porsche hosszú szünetet követő visszatérésének legfőbb okai?

A Porsche és a motorsport mindig nagyon szoros kapcsolatban álltak, így most is és a jövőben is a vállalat egyik zászlóshajójaként tekintünk erre a témára. Az LMP1-es osztályba való visszatérésünknek számos oka volt: ez a motorsport csúcskategóriája, a Porsche pedig rendkívül nagy múlttal rendelkezik az endurance autóversenyben. Mindig is szoros kapcsolatban álltunk a versenysorozattal, a korlátozások révén pedig teret kaphatnak az olyan újítások is, mint például a hibrid technológia.

Az elmúlt években rengeteget fejődött a motorsport a szervezettség és a technológia szempontjából. Mik voltak a legnagyobb kihívások, amikkel szembenéztek a Porsche 919 Hybrid fejlesztése során?

Az LMP1 osztály és a Le-Mans prototípusok területén jelentősen fejlődtek a szabványok az elmúlt tíz évben. Számunkra a legnagyobb kihívás a visszatérés során az volt, hogy újra kiépítsünk a megfelelő szervezeti struktúrát. A fejlesztési osztály létszáma rendkívül gyorsan nőtt, a kezdeti 10 főből mostanra 150 lett. A tervezést a nulláról kellett kezdenünk, hiszen nem volt olyan járműalapunk, amit referenciaként használhattunk volna.

Milyen tapasztalatokat szereztek az első szezon során, amit a jármű továbbfejlesztésénél felhasználhatnak?

A szezon során versenyről versenyre folyamatosan fejlődtünk, így viszonylag rövid idő alatt sikerült egy olyan gépet összeraknunk, ami képes volt labdába rúgni a mezőnyben. Mindeközben a kvalifikációs körök során a Porsche saját szabvánnyá fejlődött. A tanulási görbénk igen meredek, aminek a sikereinket is köszönhetjük, hiszen a motorsportban a jármű folyamatos optimalizálása elengedhetetlen. Szeretném kiemelni a csapat hihetetlen teljesítményét, hiszen a legtöbben 2014-ben látták először a versenypályákat, így nem rendelkeztünk olyan tapasztalatokkal sem, amikre a fejlesztés során támaszkodhattunk volna. Rengeteget tanultunk minden versenyhétvégén, minden teszten, az új tudásunkat igyekeztünk minél gyorsabban, a lehető legjobban kihasználni a versenypályán és a fejlesztés során is.

DMG_MORI_Porsche_sliderSzámos különböző beszállító gyártási szakértelmére hagyatkoznak. Milyen kritériumok alapján választják ki a partnereiket?

Számunkra a tökéletes minőség a legfontosabb, bár az adott vállalat motorsportbeli tapasztalata is fontos szerepet játszik, mivel így tudjuk, hogy elegendően magas szintű technológiával dolgoznak, és a nálunk elvárt szűk határidőket is megbízhatóan betartják. Természetesen az árak is meghatározóak, mivel adott kereteken belül kell maradnunk egy-egy alkatrész esetében.

Még a szezon kezdete előtt a Porsche LMP1 verseny csapatának prémium partnereként mutatták be a DMG MORI-t. Mi teszi különlegessé ezt az együttműködést?

Mindkét vállalat rendkívül innovatív technológiailag. Tökéletesen együtt tudnak működni, ami a jó partneri kapcsolat alapját képezi. Továbbá számos beszállítónk is DMG MORI gépekkel dolgozik. Ez már önmagában a gépek magas minőségéről és pontosságáról árulkodik, valamint arról, hogy a vállalat nagy tapasztalattal rendelkezik a motorsportokhoz szükséges alkatrészek gyártásában. Ezt a tudást az együttműködés keretein belül szeretnénk kamatoztatni, hogy új, hatékony megmunkálási megoldásokat fejlesszünk a kifinomult alkatrészekhez. Ezek az újítások szükségesek a sikerhez, főleg a motorsportban.

DMG_MORI_Porsche_kiemeltÉs ezután saját maguknak fogják gyártani az alkatrészeket?

A gyártás DECKEL MAHO seebach-i üzemében fog zajlani, mivel a DMG MORI kizárólag a mi alkalmazásainkhoz egy külön részleget hozott létre. Amilyen szoros együttműködésben dolgozunk, olyan ez számunkra, mintha mi magunk végeznénk a gyártást. Mi is használjuk a DMG MORI CNC technológiáit a weissach-i központunkban fejlesztési és prototípus készítési célokra.

Mit várnak a DMG MORI-val való együttműködéstől a jövőben és mik a céljaik a motorsport területén?

A középpontban a folyamataink és a Porsche 919 Hybrid további optimalizálása és fejlesztése állnak. A megmunkálási technikáink fejlesztésén való közös munka a DMG MORI-val remélhetőleg olyan technológiai és hatékonysági előrelépést hoz majd, ami a versenypályán is megmutatkozik. Folytatjuk a tavaly kezdődő pozitív tendenciát, és minél több dobogós helyezést szeretnénk elérni.

Forrás:DMG MORI

További információ

A DMG MORI honlapján

A Porshce motorsport részlegének honlapján