A nagy CAD váltás – miért döntött a Daimler az NX mellett?

Egy Daimler méretű cég számára a teljes CAD rendszerének cseréje hatalmas vállalkozás. Nem mindennapos eset, hogy egy ilyen, több mint 6000 alkalmazottal rendelkező nagyvállalat másik CAD rendszerre térjen át. Ennek legfőbb oka, hogy ez a folyamat rendkívül kockázatos lehet a cég számára. Miért vágott bele mégis a Daimler Mercedes, hogy bevezesse a Siemens PLM NX CAD rendszerét?

daimler_1Mint minden komolyabb döntésnél, itt is sok különböző szempontot kellett figyelembe venni. A Daimler legnagyobb problémája a korábbi CAD rendszerrel az volt, hogy nem tudták szabadon megválasztani a hozzá társítandó PDM megoldást. “A CAD szoftver mellé kínált Enovia PLM\PDM rendszer pedig nem volt képes támogatni a Daimler kifinomult technológiai folyamatait.” – mondta Alfred Katzenbach professzor, a Mercedes-Benz Kutatás-Fejlesztési osztályának, mára nyugdíjba vonult IT igazgatója.

Mindemellett a Daimler már hosszú idők óta használja a Siemens Teamcenter megoldását a PLM és PDM adatok és folyamatok hatékony kezelésére. A korábbi CAD rendszer megtartása tehát azt jelentette volna, hogy a cégnek egyszerre két PLM\PDM megoldást kellett volna párhuzamosan fenntartania, ami nem egy kifizetődő megoldás.

A döntési folyamat során természetesen a felhasználók is fontos szerepet kaptak, hiszen végső soron ők azok, akik ténylegesen, napi szinten is használni fogják majd a szoftvert a munkájuk során. Miután mindkét CAD környezetben végeztek a valós feladatokat szimuláló teszteket, Katzenbach professzor szavait idézve: „egyértelművé vált, hogy melyik utat kell választanunk.”

daimler_2„Azért választotta a Daimler az NX-et, mert hatékonyabban képes elvégezni a munkát, mint a versenytársai,” nyilatkozta Chuck Grindstaff, a Siemens PLM vezérigazgatója. „Az NX képességei, a Teamcenter integrálásának lehetősége és a jövőképünk tökéletesen megfelelnek a Daimler elvárásainak.”

A szoftverváltás gondolata már akkor felmerült, mikor a CATIA V4-ről CATIA V5-re frissítettek, és lévén hogy ez a frissítés is szinte egy úgy rendszert jelentett úgy döntöttek, hogy tényleg a legjobb CAD megoldásra akarnak váltani.

Ma már 4 éve, hogy a Daimler bejelentette az NX CAD-re való áttérést, a projekt pedig hamarosan véget is ér. Bár a folyamat nem volt zökkenőmentes, Katzenbach Professzor szerint egy ilyen méretű projektnél ez természetes, még akkor is, ha csak a meglévő szoftver egy új verziójára térnek át. Ráadásul a problémák, melyekkel szembetalálkoztak a folyamat során, főleg emberi eredetűek voltak. Az emberi természet része, hogy küzd a változás ellen, és mindig akadnak, akik lassabban állnak át.

A CAD rendszer leváltásának előre nem látott jótékony hatásaival is szembesült a vállalat. Az új szoftverrel hatékonyabb és könnyebben alkalmazható módszereket dolgoztak ki mindennapi feladataik elvégzésére. Előre meghatározták a legjobb megoldásokat, melyeket valódi alkatrészek gyártása során, 250 egyedi esetet vizsgálva fejlesztettek ki. A folyamatokról ráadásul videókat és referencia könyvtárat is készítettek a felhasználók számára. Mindez a hatalmas előrelépés kizárólag egy ilyen jellegű CAD váltással jöhetett létre.

Forrás: Siemens PLM

 

További információ:

Az NX magyarországi forgalmazója, a GraphIT Kft.