Tételjegyzék kezelés gyorsan és hatékonyan

A terméktervezési folyamat során a tételjegyzékek elkészítése sokszor időrabló feladatnak tűnhet. Ugyanakkor egy közepes vagy nagy méretű projektnél a tételjegyzékek megfelelő kezelése jelentős előnyöket tud biztosítani.

Alapvetően a tételjegyzékek feladata, hogy az egyes részlegek közötti kommunikációt, és ezáltal a hatékonyabb információcserét segítik. A konstrukció a tervezői részlegen készül el, és ezt innen kell átadni a prototípus gyártásnak, a széria gyártásnak, a minőségellenőrzésnek stb. Az egyes részlegek feladata azonban eltér, így mindenhol az adott termék más és más információira van szükség. Ennek tükrében megkülönböztetünk tervezési tételjegyzékek, gyártási tételjegyzéket, karbantartási és szerviz tételjegyzéket és még számos egyebet. Ezenfelül pedig, adott esetben akár a konstrukció vállalatirányítási rendszerrel történő összekapcsolására is felmerülhet igény.

Egy ilyen összetett kommunikációs rendszer hatékony megvalósítására több megoldás is létezik, melyek a projekt eltérő szintjein kezelik ezt a problémát, az egyéni igényeknek megfelelően. A cikkbe ágyazott videóban a CAD-Terv Kft. egyik legutóbbi webináriuma tekinthető meg, amelyben részletesen, konkrét példákon keresztül mutatják be, hogy a Dassault Systemes szoftveres megoldásai és a saját CAD-Terv BOM szoftverük milyen konstrukciókban és milyen módon képesek megvalósítani a hatékony tételjegyzék kezelést.

Az egyes lehetőségek legfontosabb közös pontja, hogy minden esetben a CAD adat jelenti az alapot, és erre épülnek rá a tételjegyzékek, ezt lehet feltölteni egy adatbázisba, és ezt lehet összekapcsolni egy vállalatirányítási rendszerrel. Hogy konkrétan hogyan, az a videóból kiderül.

A CAD-Terv további, hatékonyságnövelő tippeket tartalmazó webináriumai a cég hivatalos blogján érhetők el.

Forrás CAD-Terv Kft.

További információ:

A CAD-Terv saját fejlesztésű tételjegyzék kezelő megoldása.

A CAD-Terv hivatalos honlapja.