Koncepció a jövő elektromos biciklijéről

A legtöbb elektromos bicikli megpróbálja a motort valahol a vázban elrejteni. Vannak olyan méretes modellek, amelyek vastag csővázat használnak, mások, mint például a Faraday Porteur próbálnak a lehető leginkább a klasszikus kinézetre hasonlítani. Végül pedig vannak az olyan megközelítések, mint az alábbi INgSOC koncepció, ami egyetlen hagyományos értelemben vett biciklire sem hasonlít.

Az INgSOC koncepciót eredetileg Edward Kim, Benny Cemoli és Staphan Mora készítette el, és a megvalósítás egyáltalán nem volt a terveik között. Kim az olyan koncepció autókhoz hasonlította a projektet, amelyek még nem állnak készen a mindennapi használatra. A céljuk elsősorban az emberek elgondolkodtatása. “Egy betekintést próbáltunk adni a bicikli tervezés és az alkalmazott technológiák jövőjébe azáltal, hogy nem ragaszkodtunk a manapság praktikusnak tartott megoldásokhoz.” – foglalta össze Kim.

ebike_1

Más elektromos biciklikhez hasonlóan, az INgSOC esetében is lehetőség van több üzemmód közül választani. Az elektromotort az ülés háta mögött elhelyezett, cserélhető akkumulátor pakk hajtja meg, méghozzá úgy, hogy a rendszer képes a teljesen elektromos üzemre. Ilyenkor a felhasználónak semmi mást sem kell tennie, mint élvezni az utat. A következő lehetőség az elektromos rásegítés, ahol már emberi izommunkára is szükség van, de a hajtásba a motor is besegít. Végül pedig elérhető egy rásegítés nélküli fokozat is, ha a felhasználó tényleg szeretne egy kicsit sportolni. Ilyenkor a tekerés során keletkező teljesítményt a rendszer megcsapolja, és egy részét visszavezeti a világítás és az okostelefon dokkoló energiaellátásának biztosítására.

ebike_2

A koncepció legszembeötlőbb eleme mégis a váz kialakítása. Kim elmondása szerint: “Ez a merész szerkezet a manapság egyezményesen elfogadott megoldások kritikája. Átdolgoztuk és tovább finomítottuk a hagyományos vázszerkezetek megoldásait, a jobb funkcionalitás és a nagyobb teljesítmény érdekében. Ennek egyik leglátványosabb eleme, hogy elhagytuk a pedál, lánc és kerék hármasából álló, hagyományos hajtásláncot.”

ebike_3

Annak ellenére, hogy ez csak egy koncepció, a tervezők már kísérleti jelleggel egy prototípus legyártásába is belevágtak. “Ehhez rengeteg műszaki számításra, ergonómiai tesztelésre, anyagválasztásra és biztonsági méretezésre szükség lesz, amivel reméljük, hogy a tervet sikerül egy tényleg kivitelezhető állapotba hozni” – jelentette ki Kim. “Hogy az erőfeszítéseink sikeresek lesznek-e, azt majd a jövő dönti el, ugyanakkor szerintem már csak maga a koncepció terv is igen fontos, mivel alapot ad a további innovációknak, és segítségével a tervezők is a valóság határán álmodozhatnak.”

Forrás gizmag.com