Automotive Hungary és Autótechnika: két kiállítás egy időben

 

Látogatói online regisztráció az ingyenes belépésért:

http://www.automotivexpo.hu/cnc

A hazai autóipar ünnepe

A Hungexpo Zrt., Magyarország legnagyobb hagyományokkal rendelkező kiállítás-szervező cége, szakmai partnereivel közösen egy nagyszabású, a magyar autógyártás teljes spektrumát felölelő, új járműipari szakkiállítást szervezett Automotive Hungary néven. A magyar járműipar komplex fórumán a gazdaság legdinamikusabb ágazata teljes körűen mutatkozik be. A hazai autógyárak mellett a beszállítók, alkatrészgyártók és a járműiparhoz kötődő oktatási szféra szereplői is felvonulnak november 7-9 között. Nincs hasonló témájú kiállítás a kelet-közép európai régióban, a Hungexpo vállalta, hogy első ízben rendezi meg – együtt a hagyományos Autótechnika kiállításával.

Automotive Hungary: Bemutatkozik a térség húzóágazata

Automotive Hungary 2013

Magyarországon működik a világ legnagyobb motorgyára, az Audi, a Mercedesről elmondhatjuk, hogy a legújabb “magyar” autógyár, melynek bizalmát igazolja, hogy kizárólag Kecskeméten gyártja egyik prémium kategóriájú járművét, a CLA-t. Az Opel volt az első újkori magyar autó, hiszen az első Astra 1992. március 13-án gördült le a szentgotthárdi sorról és a Suzukit is méltán hívjuk “a mi autónk”-nak, hiszen a legtöbb magyar beszállítót foglalkoztatja. Szintén hazánkhoz köthető a világ legnagyobb visszapillantó-tükör gyártója, az SMR, a világ egyik legmeghatározóbb autóipari beszállítója, a Continental, pedig már hat gyárat működtet nálunk. A Bosch az Év munkahelyteremtője lett, s nemsokára tízezren dolgoznak náluk. A kormányzat sorra köti a stratégiai megállapodásokat a legjelentősebb autóipari cégekkel. Ezek a példák – mint cseppben a tenger – jelzik, hogy nemcsak a végtermék, hanem az autóipari alkatrészek tekintetében is regionális központ lett Magyarország. 2012-ben a magyar járműipar a GDP 10%-át állította elő, a magyar export 25%-a a járműiparhoz köthető. 2014-re a járműgyártás nagyságrendje Magyarországon elérheti a 4-500.000 darabot és a 100.000 foglalkoztatottat. Győrött, Kecskeméten és a Nyugat-Pannon térségben kialakultak az autós életpálya modellek, és más térségekben is erősödik a járműipar jelenléte.

A járműipari gyártás szereplői az Automotive Hungary-n lehetőséget kapnak arra, hogy új üzleti kapcsolatokat találjanak, új partnereket és megrendeléseket szerezzenek.

A Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkársága védnökséget vállalt a seregszemle fölött, hogy ezzel is segítse a tudatos iparfejlesztést, a hazai autógyártás regionális szerepének stabilizálását, erősítését, ami fenntartja a régió fejlődését is. Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára fővédnöki köszöntőt mond majd a rendezvény ünnepélyes megnyitóján. A nyitó napon a négy nagy hazai autógyártó, az Audi, a Mercedes, az Opel és a Suzuki vezetőivel együtt tartott előadás célja a kormányzati elkötelezettség bemutatása a hazai ipar és oktatás hosszú távú, biztonságos fejlődésének hátteréül szolgáló központi döntések iránt.

A rendezvény a pályaválasztás előtt álló fiatalok számára is kínál látnivalókat, információkat a hosszútávra tervezhető járműipari tanulási és foglalkoztatási életpályák bemutatásával.

A közönség – amellett, hogy egy helyen, egy időben láthatja a hazai járműipar teljesítményét, valamint a járműiparhoz kötődő képzési lehetőségeket – látványos történeti áttekintést is kap az újabb kori hazai autógyártásról, valamint egy különleges bemutató révén megismerheti a magyar mérnökök és tudósok szerepét a világ autógyártásában.

A szakkiállítás a járműgyártás szakembereinek egyedülálló országos, illetve közép-kelet-európai régiós találkozója az új üzleti kapcsolatok kiépítése, valamint a meglévő kapcsolatok ápolása mellett kiváló lehetőség az autóipari trendek és a piac fejlődésének nyomon követésére.

A mind erőteljesebb hazai járműipari tevékenységet jellemzi, hogy a széleskörű kiállítói kínálathoz, HR és toborzóprogramokhoz, magas színvonalú szakmai programsorozat is kapcsolódik, mely 3 kiemelt pillérre épül: ÜZLET, TUDOMÁNY, KARRIER.

Autótechnika: Jobb felkészülni, mint lemaradni

Az Autótechnika Nemzetközi járműfenntartó-ipari szakkiállítás, mely hazánk járműfenntartó iparát hivatott prezentálni, változatlan formában, az Automotive Hungary-val egyidőben kerül megrendezésre. A két kiállítás egy belépővel látogatható.

Az Autótechnika kiállítói, a hazai autófenntartóipar jeles beszállítói, eszköz és szolgáltatás ellátói – számos külföldi gyártó, világcég és a hazai gyártót is képviselve – szinte a teljes, high-tech garázsberendezés kínálatot mutatják be. Nincs olyan területe a járműfenntartásnak – szerviznek és javításnak -, mely évről évre ne igényelne újabbnál újabb technológiákat, diagnosztikai műszereket, berendezéseket, kiegészülve az új, vagy frissítendő mérő- és adatbázis szoftverekkel.

Nemcsak a meglévő szakterületek fejlődnek, hanem újak is nyílnak. Az autójavítóknak nyitott szemmel kell járniuk, hogy vállalkozás-bővítésük lehetőségeit felmérjék. Az autó, mint mechatronika, ismert és kevéssé ismert problémáival, már napi szinten ad munkát, az az autó viszont, amelyre asszisztensek vigyáznak és kommunikál a világgal, ha elromlik, ma még nagy meglepetést tud okozni a szakembereknek. Tudásban, vizsgálati eszközökben most kell felkészülni. Ma még az alternatív hajtású gépjárművek sem kopogtatnak nagy számban a műhelyajtókon, de jobb időben felkészülni rá, mint később végzetesen lemaradni.

A haszongépjármű-javítás, mely szintén megjelenik a kiállításon, az a terület, mely a javítóipar számára talán a legnagyobb kihívást, de egyben a legnagyobb perspektívát jelenti.

Nemcsak az előremenekülés kényszere hajt, a múltba visszatérés is hozhat eredményt: ma a veteránjárművek, oldtimerek és youngtimerek javítására és restaurálására már nálunk is mutatkozik igény.

Az Autótechnika kiállítás ad helyet az idén már másodszor megrendezett Látni és látszani országos közlekedésbiztonsági akció nyitó programjának is.

A kiállítás fórumterének pódiumbeszélgetései, szakmai konferenciái felölelnek minden ma aktuális témát, a feketegazdaság okozta problémáktól, a technikai újdonságokon át a szakképzés akut kérdéséig.

A 3 napos konferencia sorozat kiemelt témái: OKTATÁS, TUDÁS, VÁSÁR

automotive_autotechnika

Konferencia program – Automotive Hungary

November 7. – kiemelt téma: ÜZLET

Magyarország a térség járműipari központja (G pavilon – Nagyszínpad)
A kormány elkötelezettsége az OEM-ek, a kis és középvállalkozások iránt a gyorsan fejlődő magyar autóipar területén

9.30 – 10.15 Konferencia megnyitó

Moderátor / levezető elnök: Kilián Csaba, MGSZ, ügyvezető főtitkár

Üdvözlő megnyitó beszéd: Ganczer Gábor, HUNGEXPO Zrt., vezérigazgató

Fővédnöki köszöntő: Szijjártó Péter – a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára

10.15 – 12.15
Előadók:

  • 10.15 – 10.45 Audi Hungária Motor Kft., Thomas Faustmann, az ügyvezetés elnöke – „Audi Hungária, egy 20 éve sikeres vállalat Magyarországon” (német nyelvű előadás, magyar szinkrontolmácsolással)
  • 10.45 – 11.15 Magyar Suzuki Zrt., Hisashi Takeuchi vezérigazgató – „Dream and Reality – A start of a new era in Hungary for Suzuki” (angol nyelvű előadás, magyar szinkrontolmácsolással)
  • 11.15 – 11.45 Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft., Jochen Forstner, termelésért felelős ügyvezető igazgató – ”A jövő autógyára – Mercedes-Benz Kecskemétről” (német nyelvű előadás, magyar szinkrontolmácsolással)
  • 11.45 – 12.15 Opel Szentgotthárd Kft., Solt Tamás, ügyvezető – “Versenyképes Autóipari Környezet – Az Opel Szentgotthárd működése és a Nyugat-Pannon Járműipari és Mechatronikai Központ stratégiai célrendszere” (magyar nyelvű előadás, angol tolmácsolással)

A járműipar súlya a KKE régióban és a magyar társadalomban (G pavilon – Nagyszínpad) Versenyképesség, beruházások ösztönzése az autóiparban. Beszállítóipar fejlődési lehetőségei, sikersztorik, támogatások, kiemelt autóipari központok szerepe.

13.00 – 16.00
Előadók:

  • 13.00 – 13.30 Bevezető előadás: MKIK, Parragh László, elnök
  • 13.30 – 14.00 PwC, Armin Krug, cégtárs – “Magyarország és a régió erősségei az autóipari trendek fényében” (angol nyelvű előadás)
  • 14.00 – 14.30 Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft., Lepsényi István, ügyvezető igazgató – „A járműgyártás fejlődési lehetőségei különös tekintettel a beszállítóiparra”
  • 14.30 – 15.00 HITA, Magyar Nemzeti Külgazdasági Hivatal, Kerekes György, üzletfejlesztési elnökhelyettes – „Orrnehéz autóipar? – a befektetés ösztönzés iránya állami szemszögből”
  • 15.00 – 15.30 Continental Hungária Kft., Rábai Dániel, ügyvezető igazgató – “Continental, a világ egyik meghatározó autóipari beszállítója Magyarországon
  • 15.30 – 16.00 Evopro Kft., Bodnár Balázs, ügyvezető igazgató – „Moduláris platformú innovációs elektromos buszcsalád”

MAJOSZ beszállítói Fórum
Helyszín: G pavilon – VIP terem

November 8. – kiemelt téma: TUDOMÁNY

Magyarországi Járműfejlesztők I. Országos Konferenciája (G pavilon – Nagyszínpad)

Fő témacsoportok:

Innováció és fejlődés – KFI stratégia
Moderátor: Kilián Csaba, MGSZ, ügyvezető főtitkár

10.00 – 13.00
Előadók:

  • 10.00 – 10.30 Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Innovációs Tagozat, Mészáros Csaba, elnök – „Innovációs megoldások az autóiparban és közlekedésben”
  • 10.30 – 11.00 AUDI Hungária Motor Kft., Motorfejlesztés, dr. Wolfgang Demmelbauer-Ebner, vezető – „Globális hatások a hajtásláncok fejlesztésében” (angol nyelvű előadás)
  • 11.00 – 11.30 Knorr-Bremse Haszongépjármű Üzletág, Járműtechnológia és Platform Fejlesztés, Prof. Dr. Palkovics László, elnökhelyettes – „Az innováció menedzsment folyamata és néhány aktuális példája a Knorr-Bremse Haszongépjárművek üzletágánál”
  • 11.30 – 12.00 Opel Szentgotthárd Kft., Magyar Csaba, launch manager – „A jövő motorjai Szentgotthárdról, az Opel legújabb fejlesztésű motorjai”
  • 12.00 – 12.30 Continental Automotive Hungary Kft., Erdős István, fejlesztési vezető – “Kutatás-fejlesztés a Continental Automotive Hungary Kft. veszprémi telephelyén”
  • 12.30 – 13.00 SMR, Stasztny Péter Vállalati kapcsolattartó – „Az SMR Technológiai Innovációja”

NE éld fel a jövődet! – KÖRNYEZETVÉDELEM, ENERGETIKA, Mobilitás, Biztonság – Kihívások a 21. században
Témák: jövőbeli technológiák, CO2 kibocsátás csökkentése, dekarbonizáció, zajvédelem, levegőszennyezés csökkentése, élhető városok, alternatív hajtások
Moderátor: Kilián Csaba, MGSZ ügyvezető főtitkár

14.00 – 16.30
Előadók:

  • 14.00 – 14.30 Daimler Mobility Service GmbH, Katharina Wagner – „Carsharing – car2go – new mobility” (angol nyelvű előadás)
  • 14.30 – 15.00 Rába Fejlesztési Intézet, dr. Lelkes Márk, igazgató – „High-end mezőgazdasági futóművek fejlesztésének kérdései, fejlődési irányok”
  • 15.00 – 15.30 Robert Bosch Kft. Szőke Zoltán, fejlesztési osztályvezető – „Intelligens energiamenedzsment a CO2 kibocsátás csökkentése érdekében”
  • 15.30 – 16.00 Nemzeti Innovációs Hivatal, Korányi László, kül- és belkapcsolati megbízott elnök – „Van-e szerepe az államnak az innovációs ökoszisztéma felépítésében?”
  • 16.00 – 16.30 KTI Nkft., Hajdú Sándor, tudományos főmunkatárs – „Alternatív hajtásmód és környezeti zaj – új kihívások a műszaki fejlesztés és a jogi szabályozás területén”
  • 16.30 – 17.00 PwC, Gyenes Péter. – “Kitekintés az elektromos közlekedés jövőjére Magyarországon”

„Közel a német piac!” – Beszállítói kapcsolatok, beszállítók fejlesztése az autóiparban A Német-Magyar Kereskedelmi és Iparkamara szervezésében
Helyszín: G VIP terem

November 9. – kiemelt téma: KARRIER

Ifjú Kutatók Fóruma(G pavilon – Nagyszínpad)

Fő témacsoportok:

1. A képzett munkaerő helyzete, utánpótlás tervezés

Moderátor: Csütörtöki Tamás
Előadók:

  • 9.30 – 10.00 Bevezető előadás: Pásztor Tibor, Nemzeti Munkaügyi Hivatal Szak- és Felnőttképzési Igazgatóság, főigazgató-helyettes
  • 10.00 – 10.20 Rába Nyrt. Vissi Ferenc, HR igazgató – „Verseny és együttműködés a legjobb szakemberekért”
  • 10.20 – 10.40 Audi Hungaria Motor Kft., Csizmadia-Csiky László, vezető,– „Felsőoktatási kapcsolatok a jövő szakembereinek biztosítása érdekében”
  • 10.40 – 11.00 SMR Bt., Tóth Hajnalka, HR igazgató – „SMR, a jó választás!”
  • 11.00 – 11.20 Nyugat-Pannon Járműipari és Mechatronikai Központ, Szíjártó Zsolt – „A siker kulcsa az ember – iparfejlesztes a Nyugat-Pannon Jarmuipari es Mechatronikai Központban”
  • 11.20 – 11.40 Bencze Róbert, PwC – “Üzleti tervek és szakképzett munkaerő – hogyan lesz elegendő szakemberünk?”

2. Az oktatás szerepe az ágazat fejlődése szempontjából, a duális képzés helyzete

Moderátor: Csütörtöki Tamás
Előadók:

  • 12.20 – 12.40 Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft., Németh Ákos, képzési osztályvezető és Ács László, HR igazgató – „Duális képzés bevezetése Magyarországon”
  • 12.40 – 13.00 Kecskeméti Főiskola,  Ailer Piroska, rektor – „A főiskolák helye a felsőoktatási rendszerben”
  • 13.00 – 13.20 Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft., Varga-Papp Szilvia, HR menedzser – „Utánpótlás fejlesztés és szakemberképzés aktuális kérdései”
  • 13.20 – 13.40 Széchenyi István Egyetem, Dr. Földesi Péter, rektor – „Az egyetemek szerepe a járműipar szakember utánpótlásában”
  • 13.40 – 14.00 Lukács S. Szakiskola, Győr, Rákóczi Tibor, igazgató – „Duális szakmunkásképzési modell kialakítása az Audival”

3. Autós sikersztorik – egyetemi-főiskolai hallgatók az autóiparban

Moderátor: Csütörtöki Tamás
Előadók:

  • 14.00 – 14.20 SZE Tudásmenedzsment és Nemzetközi Kapcsolatok Központ, Dőry Tibor – „Tehetséggondozási programok a Széchenyi István Egyetemen”
  • 14.20 – 14.40 Continental Automotive Hungary Kft., Nánássy András, HR igazgató – „Gyakornoki sikertörténetek egy autóipari beszállítónál”
  • 14.40 – 15.00 SZEngine motorfejlesztő csapat, Varga Tihamér, vezető
  • 15.00 – 15.20 KEFO GAMF Motorsport, Iványi Norbert, csapatvezető

 

Látogatói online regisztráció az ingyenes belépésért:

http://www.automotivexpo.hu/cnc

További információ:

Az AUTOMOTIVE HUNGARY 2013 honlapján.