NCT útinapló az IMTS Chicago kiállításról – 2. rész

Az alábbi élménybeszámoló sorozatot az NCT csapatától kaptuk az IMTS Chicago kiállításról. Büszkék lehetünk arra, hogy egy magyar csapat állított ki egy észak-amerikai rendezvényen, melyet – éppen az alábbi beszámoló alapján – sikeresen zártak.

Beszámoló a chicagói IMTS 2012 évi szerszámgépipari és elektronikai
kiállításról és egy kéthetes utazásról az USA-ban
2. rész

(Az 1. rész tartalma elérhető ITT!)

Szerda

Mori Seiki NCT vezérlésselTegnap éjjel megérkezett Párkányi Zoli is Chicagóba. Bár ma elsősorban a TOYODA standot strázsálta, azért szakított időt az NCT meglátogatására is. A TOYODA-nál kiállítottak egy automata gyártórendszert, amibe Csepel is bedolgozott. Ha ezt is beszámítjuk, akkor nem az NCT az egyetlen kiállító, hanem Csepellel együtt ketten vagyunk az idei IMTS-en. Persze saját név alatt csak az NCT szerepel Magyarországról.

Üzleti szempontból ez volt eddig a legeseménytelenebb nap. Volt néhány USA-ba szakadt magyar vendégünk is. Sokan ránk köszönnek magyarul, de aztán legtöbbször kiderül, hogy csak a szomszédjuktól, vagy a főnöküktől tanultak meg néhány magyar szót.

Ezúttal volt időm a vezérlő kezelésére egyedül is és közösen Mátis Istvánnal, aki minden szakmai megbeszélésen kihangsúlyozta a FANUC kompatibilitás szükségességét. A FANUC az etalon az USA-ban!

Csütörtök

Helyre állt a rend. Megint nagyon sok látogatónk volt. Pörögtünk egész nap. Gyűjtöttük a kapcsolatokat, egész nap nem lehetett leülni egy percre sem.

Péntek

NCT az IMTS kiállításon - Érdeklődők a standnálFolyamatosan jöttek a látogatók. Volt Mexikóból Boris Ondercin, akinek az édesapját már régen ismerem. Mexikóban a cseh és szlovák szerszámgépeket értékesítik, de tajvaniakkal is dolgoznak. Évente kb. 50 db Buffalo gépet adnak el.

Nagyon sokan érdeklődnek retrofit iránt. Főleg MITSUBISHI vezérlővel újítanak fel gépeket, de jó esélyt látok arra, hogy sokan inkább minket válasszanak. Nagyon megfogja a látogatókat a 19″ képernyő és az EtherCAT. Megnyugtatóan hat rájuk a létra PLC és a rendkívül egyszerű és rugalmas hardver összeállítás. Most ment el a FAGOR egyik kereskedője és búcsúzás után megjegyezte, hogy nagyon szép a vezérlőnk.

Volt, szintén néhány perccel ezelőtt egy kínai érdeklődőnk is, aki 50-60 csomagra kért árajánlatot.

Szombat

NCT az IMTS kiállításon - Érdeklődők a standnálMint a szerdai, ez is csendesebb a többi napnál. Már többször, több hullámban látogattak meg bennünket a FAGOR és FANUC cégektől. A FANUC szakembere elújságolta, hogy tavaly óta ők is tagjai az EtherCAT közösségnek. Mikor elment megjegyezte, hogy tetszik neki a vezérlőnk.

Folyamatosan kaptunk a konkurenciáinktól és potenciális vásárlóktól is a megjelenésünkre vonatkozó dicséretet. Zárás előtt, az utolsó két órában volt módom csak körülnézni a vásáron. A McCormic központ hatalmas épület együttes, amiből az IMTS három hatalmas csarnokot foglal el. Az egyikben vagyunk mi, a másikban vannak a szerszámgépek és az új szárnyban a szerszámosok állítanak ki. Abból, amit láttam az egész kiállításból úgy ítélem meg, hogy az EMO ennél többször nagyobb. Felületes megítélésem szerint a szorzószám akár 3-5-szörös is lehet.

Akivel ez szóba került, mindenki dicsérte a kiállítást, azt mondták, hogy hosszú évek óta nem volt ilyen jó az IMTS.

NCT az IMTS kiállításon - Érdeklődők a standnálA szerszámgépes csarnokban, felületes áttekintés után az alábbi kiállítókat láttam:

• Európából: DMG ( Mori Seikivel közösen), INDEX és TRAUB, RÖDERS, WALDMAN
  • Japánból: Mori Seiki (DMG-vel együtt), FANUC, OKUMA, MAZAK, MAKINO, TOYODA, MITSUI SEIKI
  • USA-ból: HAAS, MILLTRONICS, HURCO, MAG (nem csupán USA tulajdonban van)
  • Koreából: DOOSAN, HUNDAI, SAMSUNG
  • Tajvanból: YCM, JINN FA, FEMCO
  • Kínából: SMTCL, DMTG

Hol van a többi japán és kínai cég? Hol van egész Európa: Csehek, Olaszok, Spanyolok?

A kiállítás összefoglalása

Minden kiállítás után megfogadom, hogy legközelebb sokkal felkészültebbek leszünk, illetve leszek. Aztán hiába a nagy igyekezet, hiányérzettel, rengeteg hiányosságot tapasztalva zárom a vásárokat. Ez ezúttal is így volt. Sokkal többre vagyunk képesek, sokkal hatásosabban kell és persze lehet is bemutatni a termékeinket. Megint úgy érzem, hogy tudom mit kell tennünk és meg is csináljuk a következő alkalommal (Mach-Tech, EMO).

NCT az IMTS kiállításon - Érdeklődők a standnál

Néhány fontos észrevétel

myNCT: Ma már mindenki kéri a párbeszédes programozást és a 3D-s megjelenítést. Ezek nélkül csak szűk területen lehet eladni vezérlőt. Ha egy kis üzemből valaki megjelent a standunkon, első kérdése volt, a párbeszédes programozás. A myNCT filozófiája, egyszerűsége mindenkit levett a lábáról. A mexikói Microcut forgalmazó a testvérét is elhozta, hogy neki is mutassam meg, hogy a myNCT-vel milyen egyszerűen lehet egy programot elkészíteni. Tárgyalunk arról, hogy NCT vezérlővel is vásárolna MICROCUT gépket.

Vasárnap

Standbontás csomagolás egész délelőtt. Délután városnézés. Este “megmásztuk” a Willis tornyot (volt Sears). Bár mire felértünk a tetőre alkonyodott és mire elindultunk lefele már teljesen sötét volt, Chicago éjszakai látványa is lenyűgöző volt.

Hétfő

Bejártuk az itteni Szépművészeti Múzeumot (Art Institute) délután pedig a John Hancock torony tetején lévő kilátóból gyönyörködtünk a városban, ezúttal nappali fényben. A múzeum gazdagsága méltó a városhoz. Különösen a 19. és 20. századi festészet remekművei láthatók itt. Picasso, Pissaro, Seurat, Van Gogh, Renoir, Cezan, Monet stb. művek olyan mennyiségben, hogy az ember nem érti, hogy mi található a világ többi múzeumában, ha mindez itt van. És nem csak a festők aláírását állítják ki, azaz jelentéktelen műveket, hanem jelentős, a művészek munkásságát meghatározó alkotásokat. Büszkén csodáltuk meg Ripl Rónai József egyik remekművét is.

Kedd

Shedd akvárium
Field múzeum
Utazás Denverbe repülővel

Még Chicagóról

Óriásbab Chicagoban

Másfél hete, péntek este érkeztünk Chicagóba és most kedd este van. A chicagói O’Hare repülőtéren ülünk és várjuk, hogy végre elindulhassunk utunk következő állomására Denverbe. Éppen most jelentették be, hogy 20:15 helyett 24:15 körül indul a gép.

Hogyan is telt ez a pár nap?

A kiállítás hétfőtől szombatig tartott, 9-17 volt a nyitvatartási idő. Vasárnap délelőtt megérkeztek a standra a ládák, így kora délutánra össze tudtunk csomagolni és azóta szabadon múlatjuk az időt. Lehet itt vásárolni egy olyan CHICAGO CityPASS kártyát amivel öt látványosságot lehet kedvezményesen megnézni. Már a vásár alatt is, egy nap kivételével, este mindig bementünk a belvárosba, de a vásár utáni vasárnap délutántól kedd estig szinte az egész belvárost bejártuk. A kártyánkkal megnéztük a WILLIS tornyot (volt SEARS), a John Hancock torony kilátóját, az SHEDD Akváriumot (Vizek élővilága, delfin show), a Field múzeumot (Természettudományi múzeum), az Art Institute of Chicago-t (itteni Szépművészeti múzeum). Bejártuk a parkokat, utaztunk hajóval a Chicago folyón és a Michigan tavon, megnéztük a Navy Piert, az új látványosságot a tükörfényes hatalmas babot és persze a fantasztikus épületeket. És még valami, a megérkezésünk utáni vasárnap is volt egy szabad napunk, amikor a Technikai múzeumot jártuk be.

A város gyönyörű, a múzeumok fantasztikus gazdagságot rejtenek, a parkok gondozottak, az utcák tiszták, a levegő tiszta, szinte harapni lehet. Az emberek kulturáltan viselkednek az utcákon és a járművökön egyaránt. Chicago egy olyan város aminek bőkezű, gazdag lakói vannak és voltak és mindenhol láthatóan gondos gazdája van. Sehol nem látni szemetet, kutyapiszkot, meglazult burkolatot, lerobbant épületet a belvárosban. Remek a tömegközlekedés, és nagyon sok Toyota Priust lehet látni még a taxik között is.

Házak

A belvárosban főleg felhőkarcolókat látni. Chicago nagyon híres az építészetéről és valóban lenyűgözik ezek a házak még az e féle épületekért nem igazán rajongókat is. Az itt található John Hancock volt egy ideig a világ legmagasabb épülete, majd a szintén itt lévő Sears Tower (a Willis torony) vette át a vezetést. Ma a tajvani 101 nevű torony a legmagasabb épület, de a Sears, a tetején lévő két rádió toronnyal, még most is a legmagasabb építmény a földön. Némelyik felhőkarcoló alján yacht kikötő, a mondjuk 50. emelet magasságában park és úszómedencék, a tetőn helikopter leszállóhely van. Természetesen drága üzletek, irodák, szállodák és luxus lakások mindenhol.

Parkok

Óriásbab ChicagobanEgy jól élhető város elképzelhetetlen gondozott parkok nélkül. Chicagóban mindenfelé frissen nyírt pázsitot, bekerített, rendkívül ízlésesen kialakított virágágyásokat látni. Ahol nincs automata öntözés, oda este érkezik a tartálykocsi és locsolnak. A fák töve kör alakban ki van tisztítva és gyom ellen faforgáccsal be van terítve. Nem láttam, gondozatlan, gyomos területet. Sok felé látni, hogy a fák tövére egy víztároló tartály van erősítve, amit bizonyos időnként feltöltenek és az adagolja az éltető vizet.

A Michigan tó

Chicago a Nagy tavak egyikének a Michigannek a partján fekszik. Ez a tó olyan, mint egy tenger. Ha jól tudom, fél Magyarország nagyságú rendkívül mély és kristály tiszta vizű. A tó meghatározó szerepet játszik a város életében. Mindig fúj a szél, ezért Chicagót szeles városnak is hívják (windy city). Gondolom a szél és a tó egyaránt hozzájárulnak a város kiváló levegőjéhez. Mindenfelé yacht kikötőket a város északi részén homokos strandokat lehet látni.

Látványosságok

Bár a látogatásukra nem adódott alkalmunk, kívülről nagyon sok színházat láttunk és köztudottan nagyon pezsgő a kulturális élet a városban. 22 éven keresztül  a Chicagói Filharmonikusokat Solti György vezette. Bár már 15 éve meghalt, a neve és a fényképe szerepel azon a büszkeség tablón, amin a város történetét mutatják be John Hancock épület legfelső szintjén. Ha már a magyar vonatkozásoknál tartunk, az Art Institute-ban Ripl-Rónai Miklós egyik csodaszép festménye is ki van állítva.